به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال ثبات قیمت فولاد در فصل چهارم – 25/06/1389

مرکز خدمات فولاد ایران - پیش بینی می شود که قیمت محصولات فولادی طی فصل چهارم سال جاری به ثبات برسد. در پی اقدامات اخیر دولت چین به منظور کنترل مصرف انرژی، تقاضای سنگ آهن در بازار نقدی کاهش یافته است. میزان عرضه محصولات فولادی به دلیل پایین بودن تقاضا در چین کاهش خواهد یافت به همین دلیل قیمت محصولات فولادی در این کشور در قیمت های فعلی ثابت خواهد شد.

در حال حاضر قیمت سنگ آهن در بازار نقدی 135 تا 145 دلار هر تن می باشد و قیمت قراردادهای بلند مدت این محصول برای تحویل طی فصل چهارم 13 درصد کاهش یافته است. ورق گرم نیز در بازار در قیمت 600 دلار هر تن و یا بیشتر معامله می شود.

احتمالا کاهش ظرفیت تولید در چین موقتی خواهد بود چرا که برخی از کارخانه ها به منظور بالا بردن سوددهی خود و با توجه به رشد قیمت ها در بازار داخلی، ظرفیت تولید خود را افزایش خواهند داد.

در حال حاضر بازار چین با مازاد ظرفیت روبرو است و با کاهش ظرفیت تولید کارخانه ها، بازار این کشور به ثبات خواهد رسید. قیمت سنگ آهن در فصل چهارم کاهش خواهد یافت به همین دلیل میزان فروش این محصول بالا رفته و کارخانه ها موجودی مواد اولیه خود را افزایش خواهند داد.

پیش بینی می شود که تولید کوره های قوس الکتریکی در چین در راستای برنامه کاهش مصرف انرژی در این کشور بیشتر از کوره های بلند پایین بیاید. به همین دلیل احتمالا میزان تقاضای قراضه در چین کاهش خواهد یافت.

افزایش ارزش پول بیشتر کشورهای آسیایی در برابر دلار یکی از دلایل نوسان قیمت محصولات فولادی می باشد. در حال حاضر پیش بینی روند قیمت ها در بلند مدت در بازار دشوار شده است و روند قیمت ها در آینده مشخص نیست.

۲۵ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۲۴
تعداد بازدید : ۵۷۱
کد خبر : ۶,۹۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید