به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش تقاضا در چین و امیدواری به آینده

مدیر بائواستیل اعلام کرد که به علت بحران اقتصادی و کنترل های دولت، تقاضای فولاد در این کشور به شدت کاهش یافته است. پیش بینی می شود تولید فولاد خام چین به 480 میلیون تن برسد. در حالی که قبلاً این میزان 520 میلیون تن برآورد می شد. در حال حاضر کارخانجات چینی برای صرفه جویی در هزینه ها و بالا بردن قدرت رقابت خود، سیاست های خاصی را در پیش گرفته اند. آن ها در یکدیگر ادغام شده و در سیاست های تولید و خرید خود روش های هماهنگی را به کار می گیرند. اما اثرگذاری این سیاست ها زمان می برد. 

هفته گذشته قیمت مقاطع در چین کاهش یافت.  در این هفته قیمت صادراتی بین 500 تا 560 دلار بود. در حالی که در اواخر اکتبر بین 550 تا 600 دلار هر تن پیشنهاد می شد. قیمت مفتول و میله گرد نیز در بازار داخلی پایین آمده است. قیمت میله گرد کیفیت اچ آر بی 335 در قطر 20 میلی متر 3500 یوان (500 دلار) هر تن و مفتول 3540 یوان (حدود 510 دلار) هر تن پیشنهاد می شود. اما تولید کنندگان چینی به آینده امیدوار هستند.

یک ماه قبل دولت چین برنامه توسعه راه آهن این کشور را با سرمایه گذاری 29 میلیارد دلاری اعلام و تصویب کرد. در هفته گذشته وزارت راه این این کشور بودجه بزرگراه و احداث بنادر را از 28 میلیارد دلار به 58 میلیارد دلار افزایش داد. اکثر این بودجه ها باید تا سال 2010 به مصرف برسد. این برنامه های عظیم توسعه زیرساخت های اقتصادی، به رونق بازار داخلی چین خصوصاً در شرایط بحرانی فعلی، کمک خواهد کرد. به همین دلیل تولیدکنندگان فولاد در چین نسبت به آینده تقاضای فولاد بسیار امیدوار هستند.

۲۰ آبان ۱۳۸۷ ۱۰:۵۴
تعداد بازدید : ۲,۰۱۴
کد خبر : ۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید