به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال کاهش قیمت بیلت در سی آی اس- 28/ 06/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- حجم معاملات بیلت صادراتی در سی آی اس به شدت کاهش یافته است چرا که اطمینان خریداران به بازار کاهش یافته و آنها هنوز وارد بازار خرید نشده اند. قیمت بیلت نیز پس از ماه رمضان هنوز افزایش نیافته است.

خبر ها حاکی از آن است که تولید کنندگان بیلت سی آی اس موفق به افزایش قیمت ها نشده اند و قیمت به 560 تا 570 دلار هر تن فوب دریای سیاه باز گشته که هنوز بیشتر از قیمت مورد نظر خریداران است. تقاضای خرید بیلت با این قیمت در بازار به شدت پایین است و حتی کسانی که نیاز فوری به این محصول دارند نیز وارد بازار خرید نمی شوند. احتمال افزایش تقاضا در آینده نزدیک در بازار ضعیف است.

حجم صادرات بیلت به خاور دور نیز کاهش یافته است و تولید کننده ها خواستار صادرات این محصول در قیمت 585 دلار هر تن سی اف آر هستند. آخرین بار این محصول در قیمت 590 دلار هر تن سی اف آر معامله شده است اما در حال حاضر احتمال پذیرش این قیمت در بازار ضعیف است. حتی خریداران در ایران نیز که پیش از این منجر به رشد قیمت ها در بازار شدند؛ هم اکنون تمایلی برای خرید با قیمت های ماه آگوست را ندارند.

هنوز روند نزولی ادامه دارد و مشخص نیست که قیمت ها ثابت می ماند یا پایین تر می رود ولی تولید کننده ها در تلاشند مانع از افت قیمت ها گردند. پیش بینی می شود که قیمت معاملات بیلت برای تحویل در ماه آینده نزولی باشد. اما با توجه به افزایش قیمت مقاطع، احتمال افت شدید قیمت ها در بازار ضعیف است.

۲۸ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۲۳
تعداد بازدید : ۸۰۷
کد خبر : ۷,۰۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید