به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال افزایش قیمت ورق در خاور میانه- 29/06/1389

مرکز خدمات فولاد ایران- بازار ورق در خاورمیانه پس از ماه رمضان هنوز بهبود نیافته است و میزان تقاضای این محصول در بازار پایین است. این در حالی است که بسیاری از کارخانه ها قیمت محصولات خود را برای تحویل در ماه اکتبر افزایش داده اند.

در این میان قیمت ورق در روسیه 15 تا 25 دلار هر تن در ماه سپتامبر افزایش یافته است. در حال حاضر کارخانه ها در روسیه خواستار صادرات ورق گرم به خاور میانه در قیمت 620 تا 635 دلار هر تن فوب و ورق سرد در قیمت 700 تا 720 دلار هر تن هستند. کارخانه ها در اوکراین نیز قیمت ورق خود را بالا برده و به 600 دلار هر تن و یا بیشتر رسانده اند. قیمت پیشنهادی ورق تخت نیز به 630 تا 670 دلار هر تن فوب رسیده است.

در حال حاضر حجم معاملات در بازار کاهش یافته و قیمت پیشنهادی صادرات ورق گرم کارخانه ها در روسیه به کشورهای حاشیه دریای مدیترانه و خلیج فارس 650 تا 660 دلار هر تن سی اف آر رسیده است. در این میان تمایل تجار در ترکیه برای واردات این محصول با این قیمت ها کاهش یافته چرا که ورق در بازار داخلی این کشور در قیمت 630 تا 660 دلار هر تن درب کارخانه بدون مالیات ارزش افزوده معامله می شود. کارخانه اردمیر نیز در نظر دارد تا ظرفیت تولید ورق تخت خود را در ماه اکتبر افزایش دهد. احتمالا قیمت این محصول در ماه اکتبر به 645 تا 650 دلار هر تن درب کارخانه خواهد رسید.

در منطقه خلیج فارس ورق گرم در قیمت 640 تا 660 دلار هر تن سی اف آر معامله می شود. کارخانه ها در هند نیز خواستار صادرات این محصول در قیمت 660 تا 670 دلار هر تن سی اف آر هستند اما تقاضای خرید این محصول پایین است. تا چند روز قبل امکان خرید ورق گرم چین در قیمت 630 تا 650 دلار هر تن سی اف آر در بازار وجود داشت. اما کارخانه ها در چین قیمت پیشنهادی محصولات خود را از اواسط ماه سپتامبر بالا برده اند. گزارش ها نشان می دهد که حجم عرضه ورق گرم و ورق تخت کارخانه ها به منطقه خلیج فارس از ژاپن و آمریکای لاتین بالاست.

اگر چه موجودی ورق گرم تجار در خاور میانه در فصل تابستان کاهش یافته است اما احتمال افزایش تقاضا در این منطقه در آینده نزدیک ضعیف است. اکثر خریداران در این منطقه بسیار محتاطانه وارد بازار خرید می شوند. احتمال کند شدن رشد اقتصادی کشورهای غربی و چین نیز تاثیر سوء بر بازار گذاشته است. پیش از این کارخانه ها اظهار داشته بودند که قیمت محصولات خود را همگام با رشد قیمت مواد اولیه بالا خواهند برد. این در حالی است که در حال حاضر قیمت سنگ آهن و ذغال سنگ برای تحویل در ماه اکتبر کاهش یافته است و قیمت قراضه نیز در ترکیه در اواخر ماه آگوست در 385 تا 400 دلار هر تن سی اف آر ثابت شده بود.

در صورتیکه بازار ورق در خاور میانه طی چند هفته آینده با مازاد ظرفیت روبرو نشود، قیمت این محصول در این منطقه به آرامی افزایش خواهد یافت.

۲۹ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۱۴
تعداد بازدید : ۵۷۷
کد خبر : ۷,۰۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید