به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش تولید فولاد در چین و افزایش نگرانی شرکت های معدنی- 29/06/1389

مرکز خدمات فولاد ایران- خبر ها حاکی از آن است که سه شرکت معدنی بزرگ جهان نسبت به روند کاهش تولید فولاد سازان چینی نگران شده اند و از کارخانه های شمال چین خواسته اند وضعیت تولید خود را اعلام کنند.

ظاهرا برنامه کاهش مصرف انرژی و آلایندگی صنعت فولاد چین که به تدریج گسترده شده حال سه غول معدنی را نگران کرده تا اطلاعات دقیقی از میزان تولید فولاد کارخانه های چینی به دست بیاورند.

آن ها در ابتدا بعید می دانستند که این برنامه تاثیر چندانی بر بازارشان بگذارد چرا که این امر مبحث جدیدی نیست و سال هاست که مطرح بوده ولی بعد از بررسی اولیه نگرانی ها افزایش یافت.

بازار نقدی سنگ آهن در حال حاضر بسیار راکد است و کاهش تولید ایالت های هبی و شانکسی تاثیر شدیدی بر معاملات و مهمتر از آن جو بازار گذاشته و بسیاری معتقدند قیمت ها بیش از این کاهش می یابد.

گزارشی چند روز قبل اعلام داشت که چون فولاد سازان چینی در حال مصرف موجودی انبار های خود هستند و با توجه به برنامه دولت برای کنترل سطح تولید، تقاضای سنگ آهن چین کاهش می یابد. ولی بسیاری نظر دیگری دارند.

برخی کارشناسان اظهار داشته اند که سیاست کاهش مصرف انرژی و محدودیت برق رسانی در ایالت تانشان به طور کامل اجرا نمی شود. گرچه ایالت تانشان باید 46 درصد از تولید فولاد خود را کاهش دهد ولی فولاد سازان این برنامه را در عمل اجرا نمی کنند. مناطقی که قرار بود تولید را متوقف کنند ظاهرا مجددا همچون سابق برق  مصرف می کنند.

تنها در ایالت هبی چین است که سیاست صرفه جویی در مصرف برق و انرژی سرسختانه اجرا می شود.

به نظر تحلیل گران طبق برنامه دولت، تنها لازم است 7 میلیون و 300 هزار تن از مصرف کک کاسته شود و اگر برنامه کاهش مصرف انرژی کاملا اجرا شود تولید فولاد خام چین تا ماه های آینده 11 میلیون و 500 هزار تن کاهش خواهد یافت.

از آنجایی که عرضه سنگ آهن همچنان محدود است و سیاست کاهش مصرف انرژی سرسختانه اجرا نمی شود، با افزایش قیمت فولاد برنامه کاهش تولید نیز متوقف می شود و کارخانه ها به سطح تولید قبلی باز می گردند و این امر از رشد قیمت سنگ آهن حمایت می کند.

۲۹ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۱۶
تعداد بازدید : ۶۸۹
کد خبر : ۷,۰۲۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید