به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پایین بودن تقاضا و کاهش قیمت سنگ آهن در چین- 29/06/1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در پی کاهش تقاضای سنگ آهن در چین، قیمت این محصول به کمترین میزان طی 7 هفته گذشته رسیده است.

سیاست های اخیر دولت چین به منظور کنترل مصرف انرژی یکی از دلایل افت قیمت سنگ آهن می باشد. کارخانه ها در این کشور به خصوص تولید کنندگان فولاد در هبی نیز یا به طور موقت تعطیل شده اند و یا ظرفیت تولید خود را 70 درصد کاهش داده اند.

ظرفیت تولید سنگ آهن در بازار داخلی چین در ماه آگوست افزایش یافت و به 99 میلیون و 580 هزار تن رسید این در حالی است که حجم واردات این محصول در ماه جولای 13 درصد کاهش یافته بود.

هفته گذشته موجودی سنگ آهن در بنادر اصلی چین کاهش یافت و به کمتر از 70 میلیون تن رسید که افتی 5 میلیون و 460 هزار تنی را در مقایسه با اواخر ماه جولای تجربه کرده است.

تقاضای سنگ آهن در چین به دلیل برنامه های اخیر دولت این کشور به منظور کنترل مصرف انرژی کاهش یافته و ظرفیت تولید این محصول در بازار داخلی این کشور بالا رفته است به همین دلیل احتمال افزایش واردات سنگ آهن در چین به منظور جبران کاهش موجودی بنادر، پایین است.

بنا به گزارش استیل ایندکس قیمت پایه سنگ آهن خلوص 62 درصد روز پنج شنبه با افتی 60 سنتی به 138 دلار و 90 سنت هر تن رسید که پایین ترین سطح قیمت ها از اواخر ماه جولای می باشد. قیمت پیشنهادی سنگ آهن خلوص 5/63 درصد نیز روز جمعه در مقایسه با قیمت 146 تا 148 دلار هر تن طی هفته گذشته کاهش یافت و به 145 تا 147 دلار هر تن رسید.

در حال حاضر حجم معاملات در بازار کاهش یافته است و قیمت مورد نظر خریداران کمتر از قیمت های پیشنهادی تولید کنندها می باشد. تقاضای سنگ آهن کارخانه ها در چین نیز به دلیل احتمال افت بیشتر قیمت ها پایین آمده است.

به دنبال کاهش قیمت سنگ آهن در بازار نقدی، قیمت معاملات سوآپ ماه اکتبر نیز در بورس سنگاپور کاهش یافته و به 128 دلار و 38 سنت هر تن رسیده است.

قیمت قراردادهای فصلی سنگ آهن برای تحویل در فصل چهارم به دلیل کاهش قیمت این محصول در بازار نقدی 13 درصد کاهش یافته است. تعطیلات اخیر در چین نیز به کاهش حجم معاملات در بازار کمک کرده است.

۲۹ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۱۷
تعداد بازدید : ۷۵۷
کد خبر : ۷,۰۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید