به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکود بازار واردات بیلت در خاوردور- 30/ 06/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- گزارش ها نشان می دهد که بازار واردات بیلت در خاور دور آرام است و حجم معاملات این محصول در این منطقه کاهش یافته است.

هفته گذشته بیلت کره در قیمت 580 دلار هر تن سی اف آر ویتنام معامله شد. در حدود 5 هزار تن بیلت تایوان نیز طی این مدت در قیمت 580 دلار هر تن سی اف آر تایلند به فروش رفته است. قیمت پیشنهادی جدید کارخانه ها در کره در حال حاضر به 585 تا 590 دلار هر تن سی اف آر رسیده است.

کارخانه ها در روسیه نیز خواستار صادرات این محصول در قیمت 580 تا 590 دلار هر تن سی اف آر ویتنام و 590 تا 600 دلار هر تن سی اف آر فیلیپین و تایلند هستند. قیمت پیشنهادی بیلت تایوان نیز 585 تا 590 دلار هر تن سی اف آر خاور دور است.

در حال حاضر عرضه بیلت کاهش یافته است. برخی کاهش ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر را از دلایل این امر ذکر کرده اند. با کاهش ارزش دلار، کارخانه ها خواستار افزایش قیمت محصولات صادراتی خود هستند.

در پی کاهش ارزش دلار میزان سوددهی صادرات بیلت کاهش یافته است به همین دلیل کارخانه ها به فروش محصولات خود در بازار داخلی روی آورده اند. تقاضای بیلت هم در فیلیپین به دلیل کاهش قیمت میلگرد در بازار داخلی این کشور پایین آمده است. تجار تایوان نیز اظهار داشته اند که موجودی بیلت در این کشور به دلیل بازار آرام میلگرد، بالاست.

قیمت پیشنهادی بیلت صادراتی مالزی به ویتنام 590 دلار هر تن فوب می باشد اما تقاضای خرید این محصول با این قیمت پایین است. هفته گذشته یک محموله بیلت مالزی در قیمت 600 دلار هر تن سی اف آر ویتنام به فروش رفته است.

۳۰ شهریور ۱۳۸۹ ۰۸:۱۴
تعداد بازدید : ۸۱۰
کد خبر : ۷,۰۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید