به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نوسان قیمت در بازار فولاد چین ماندگار است- 31/ 06/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- طبق آخرین گزارش اتحادیه آهن و فولاد چین، بعید به نظر می رسد که قیمت محصولات فولادی در این کشور  افزایش چندانی داشته باشد چرا که موجودی بالای بازار  قیمت ها را تا پایان سال جاری با نوسانی جزیی تقریبا ثابت نگه می دارد.

افزایش تقاضای مصرف کننده نهایی و ادامه روند کاهش تولید در سطح  کشور چین موجب شد تا از اوایل سپتامبر قیمت فولاد در این کشور صعودی باشد. ولی با توجه به وضعیت اقتصادی چین و همین طور سراسر جهان، افزایش تقاضا به عوامل بسیاری وابسته است از این رو کاهش تولید در راستای برنامه کاهش مصرف انرژی آنقدر نیست که مشکل مازاد موجودی فولاد چین را رفع کند.

تا پایان آگوست موجودی فولاد 26 شهر اصلی چین تنها 3/0 درصد نسبت به اواخر جولای  افت داشته به  14 میلیون و 900 هزار تن رسید. که علت کاهش موجودی بازارمیلگرد و مفتول به میزان 4 و 4/8 درصد بود. ولی موجودی ورق تخت و گرم 7 رصد و 5/4 درصد رشد داشت. با توجه به موجودی بالای ورق گرم و تخت و نبود تقاضا، بعید است قیمت این دو محصول در آینده نزدیک بالا بماند به ویژه که روند کاهش تولید کارخانه ها نیز جدیت گذشته را ندارد. ورق گرم در بازار چین نسبت به هفته قبل 2 درصد افت قیمت داشته که فعالان بازار ترجیح داده اند سیاست انتظار پیش گیرند.

۳۱ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۱۴
تعداد بازدید : ۵۸۹
کد خبر : ۷,۰۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید