به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

خاور میانه؛ بهبود بازار فولاد دور از دسترس- 31/ 06/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- از قرار معلوم مشکلات بازار فولاد خاور میانه تمامی ندارد. همه امید زیادی به بهبود بازار پس از ماه رمضان داشتند ولی از وضعیت هفته گذشته بازار نمایان است که کوچکترین اشتیاقی دیده نشده است.

گرچه فولاد سازان داخلی قیمت میلگرد را 27 دلار در هر تن بالا بردند ظاهرا این تنها جهت بررسی وضعیت بازار و میزان تمایل خریداران به محصول داخلی نسبت به واردات بوده نه بهبود تقاضا.

وقتی بازار راکد است، زمان تحویل های کوتاه تر خریداران را تشویق می کند تا معامله در بازار داخلی را به بازار واردات ترجیح دهند البته زمانی که قیمت های واردات و بازار داخلی نزدیک به هم است.

قیمت پیشنهادی میلگرد ترکیه در حال حاضر 620 تا 630 دلار هر تن سی اف آر دوبی می باشد ولی خریداری ندارد. در واقع چون قیمت بیلت و میلگرد در بازار داخلی یکسان است، نوردکاران با خطر ورشکستگی و تعطیلی کارخانه های خود مواجه اند.

تنها نقطه امید در بازار خاور میانه افزایش تقاضای ایران بوده که علت آن کمبود موجودی و افزایش تقاضای داخلی  است. یک کارخانه ترک هفته گذشته 200 هزار تن بیلت و 50 هزار تن میلگرد وارداتی سفارش داد. زمانی که متوسط صادرات بیلت ایران ماهانه 500 هزار تن و واردات میلگرد 35 هزار تن در ماه است هر طور حساب کنیم این روند عجیب  است.

زمانی که فعالان بازار در حال بررسی تمایلات خریداران بودند به نظر رسید که  حباب ترکیده است چون قیمت قراضه 15 تا 20 دلار و بیلت 50 دلار افزایش یافت. کاملا واضح است که تولید کنندگان بیلت نتوانسته اند به سطوح 570 تا 580 دلار در هر تن دست یابند و این از خالی بودن دفتر سفارش آن ها نمایان است. قیمت قراضه نیز هفته گذشته افت داشت چرا که میزان تقاضا توانایی قبول قیمت بالای آن را نداشت.

۳۱ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۱۵
تعداد بازدید : ۶۱۳
کد خبر : ۷,۰۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید