به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ثبات قیمت سنگ آهن در چین- 31/ 06/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت سنگ آهن در ایالت هبی چین ثابت شده است. در پی انتشار شایعاتی مبنی بر احتمال افزایش ظرفیت تولید کارخانه ها در ایالت هبی، قیمت این محصول در برخی موارد حتی کمی هم بالا رفته است.

قیمت سنگ آهن خلوص 66 درصد در شهر تانگشان 150 تا 157 دلار هر تن مرطوب همراه با 17 درصد مالیات ارزش افزوده می باشد که افتی 2 دلاری را در هر تن در مقایسه با روز ششم سپتامبر تجربه کرده است.

در حال حاضر حجم معاملات در بازار به دلیل اقدامات اخیر دولت این کشور به منظور کاهش مصرف انرژی کاهش یافته و قیمت سنگ آهن نیز طی هفته گذشته به پایین ترین حد رسیده و در قیمت 148 دلار هر تن معامله شده است.

قیمت سنگ آهن خلوص 66 درصد در ایالت هبی 180 تا 194 دلار هر تن خشک همراه با 17 درصد مالیات ارزش افزوده می باشد که رشدی 5 تا 8 دلاری را در هر تن در مقایسه با روز ششم سپتامبر تجربه کرده است.

روند آینده بازار سنگ آهن در چین مشخص نیست. عده ای اظهار داشته اند که احتمالا ظرفیت تولید برخی از کارخانه ها در آینده بالا خواهد رفت، به همین دلیل حجم معاملات در بازار کمی افزایش یافته است. این در حالی است که عده ای این امر را انکار کرده اند.

در این میان برخی نیز اظهار داشته اند که با توجه به اینکه ظرفیت تولید کارخانه های فرآوری سنگ آهن نیز باید 40 درصد پایین بیاید، میزان تقاضای سنگ آهن کاهش یافته است و قیمت این محصول در این کشور ثابت شده است.

۳۱ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۱۶
تعداد بازدید : ۶۷۸
کد خبر : ۷,۰۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید