به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دوره های قیمت گذاری کوتاه تر و افزایش نوسان بازار فولاد- 31/ 06/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- از آنجایی که سنگ آهن 25 درصد از هزینه تولید فولاد را در بر می گیرد، با یک دلار افزایش در قیمت هر تن سنگ آهن، یک دلار و 60 سنت در هر تن به قیمت محصولات فولادی افزوده می شود. از این رو اگر قراردادهای سنگ آهن ماهانه شوند نوسان بیشتری در قیمت سنگ آهن و نتیجتا محصولات فولادی ایجاد می شود.

با توجه به این که ارتباط میان نوسان قیمت مواد اولیه و قیمت محصولات فولادی طی دو سال گذشته افزایش یافته، تولید کننده ها مجبورند میزان تولید خود را به سرعت تطابق دهند و برای کسب بهترین قیمت تلاش خود را داشته باشند. از این رو تمایل به استفاده از معاملات سواپ برای کاهش ریسک افزایش یافت و نیاز  به اعمال سیاست های بهتر برای مدیریت ریسک را افزایش  داد.

از آنجایی که فولاد سازان میزان تولید خود را بر پایه نوسان قیمت مواد اولیه تطابق می دهند، این کاهش تولید ها  شرایط را برای دور صعودی جدیدی فراهم می کند. واضح است که به دنبال آن دوره های کوتاه تر قیمت گذاری فولاد خواهد آمد که علت آن کاهش میزان تولید کارخانه هاست.

پیش بینی شده که قیمت ورق گرم  بین 570 تا 690 دلار در هر تن فوب چین باقی خواهد ماند که سیاست کاهش مصرف انرژی در چین  و تا حدودی قیمت بالای مواد اولیه تاثیر گذار است.

در هر حال تداوم تقاضای ضعیف در اروپا، خاور میانه، چین و خاور دور به همراه نزدیک بودن فصل زمستان که می تواند مصرف فولاد اروپا و روسیه را کاهش دهد، همگی عواملی منفی است که می تواند ثبات بازار را بر هم بزند.

۳۱ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۱۷
تعداد بازدید : ۶۲۰
کد خبر : ۷,۰۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید