به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار ورق شمال اروپا به دنبال ثبات- 22/ 07/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در شمال غرب اروپا هنوز بازار ورق سرد و گرم تحت فشار است و خرید ها در حجم پایینی انجام می گیرد، مازاد موجودی بازار مسئله ساز شده است.

موجودی انبار کارخانه ها بسیار بالاست و  همه در تلاشند با پایین آوردن قیمت هم شده موجودی خود را بفروشند. تقاضا ضعیف و پر نوسان است. قبل از آن که بازار به ثبات برسد لازم است مازاد موجودی برطرف شود. ظاهرا واردات نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرده آن هم به دلیل افت ارزش دلار. ورق گرم امریکای جنوبی و آسیا 495 یورو در هر تن و ورق سرد برزیل 580 یورو سی اف ار آنتورپ می باشد.

گرچه تقاضا در آلمان خوب است ولی خریداران با پیش بینی افت بیشتر قیمت ها معامله را متوقف نموده اند. قیمت ورق گرم در بازار نقدی بین 510 تا 530 یورو درب کارخانه و ورق سرد 590 تا 630 یورو می باشد.

تجار امیدوارند که کارخانه ها برای برگرداندن ثبات به بازار قیمت های فصل اول سال 2011 را تا دو هفته دیگر رسما اعلام کنند. ولی چه بسا تا قبل از آن قیمت ها باز هم کاهش یابند. انتظار می رود کارخانه هایی که هنوز محصول دسامبر را کاملا نفروخته اند، قیمت ها را پایین بیاورند.

برخی معتقدند که تا سه ماهه نخست سال آینده بازاربهبود نخواهد یافت. با افت ارزش یورو فشار بازار واردات کم می شود. احتمالا تا نوامبر که همه به فکر تکمیل موجودی سال آینده خواهند افتاد بازار بهبود می یابد.

۲۲ مهر ۱۳۸۹ ۰۹:۲۸
تعداد بازدید : ۶۱۴
کد خبر : ۷,۳۵۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید