به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت میلگرد در روسیه - 24/ 07/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- کارخانه ها در روسیه قیمت میلگرد خود را در ماه سپتامبر 3 تا 5 درصد افزایش داده بودند اما در حال حاضرقیمت این محصول در این کشور به دلیل بالا تر بودن قدرت رقابت محصولات بلاروس در مقایسه با محصولات روسی، مجددا کمی کاهش یافته است.

کارخانه ها در روسیه میلگرد خود را در ماه سپتامبر در قیمت 821 دلار هر تن همراه با مالیات ارزش افزوده و هزینه حمل به فروش می رساندند و پس از آن قیمت پیشنهادی این محصول را مجددا بالا برده و در اوایل ماه اکتبر به 837 دلار هر تن رساندند اما پس از آن با ورود میلگرد ارزان قیمت بلاروسی در قیمت 814 دلار هر تن به روسیه، فروش کارخانه ها در روسیه کاهش یافت.

افزایش صادرات میلگرد کارخانه بی ام زد بلاروس به روسیه نیز مانع از رشد قیمت میلگرد در این کشور شده است. در پی کاهش قیمت پیشنهادی میلگرد وارداتی، خریداران به خرید محصولات ارزان قیمت روی آورده اند. به دنبال این امر کارخانه ها نیز چاره ای جز کاهش قیمت محصولات خود را ندارند.

حجم صادرات میلگرد کارخانه بی ام زد به روسیه در ماه اکتبر رشدی 85 درصدی را در مقایسه با ماه پیش از آن تجربه کرده و به 37 هزار تن رسیده است. این کارخانه در نظر دارد تا در ماه نوامبر نیز همین مقدار میلگرد را به روسیه صادر کند. در حال حاضر قیمت پیشنهادی میلگرد در روسیه بیشتر از دیگر کشورها می باشد اما احتمال کاهش قیمت این محصول در این کشور وجود دارد.

با توجه به اینکه میزان تقاضا معمولا با نزدیک شدن به اواخر سال کاهش می یابد، احتمال کاهش 33 دلار هر تن قیمت میلگرد در بازار وجود دارد.

۲۴ مهر ۱۳۸۹ ۰۸:۵۶
تعداد بازدید : ۷۲۰
کد خبر : ۷,۳۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید