به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال افزایش تقاضای قراضه در اوکراین- 25/07/1389

مرکز خدمات فولاد ایران- کیفیت محصولات فولادی تولید شده در اوکراین که پایه اقتصاد این کشور می باشد، پایین آمده است.

طی نیمه اول سال 2010 اوکراینی ها به منظور به روز رسانی ظرفیت تولید معادن و صنعت استخراج و ذوب فلزات خود هزینه ای بالغ بر 193 میلیون دلار صرف کرده اند. سال گذشته نیز 646 میلیون دلار صرف این امر شده بود. اما میزان تقاضای واقعی برای توسعه این بخش حداقل یک میلیارد و 800 میلیون دلار می باشد. در کل این کشور به منظور کامل کردن طرح به روز رسانی معادن و صنعت استخراج و ذوب فلزات خود به 16 میلیارد دلار سرمایه گذاری احتیاج دارد که امکان تحقق این هدف تا پیش از سال 2016 وجود ندارد.

فولاد سازان داخلی در اوکراین نیز می توانند طرح به روزرسانی ظرفیت تولید خود را با سرمایه ای بالغ بر 16 تا 20 میلیارد دلار از سال 2016 تا 2020 انجام دهند.

کاهش تقاضای داخلی و وابستگی صنعت این کشور به صادرات نیز از دلایلی است که لزوم انجام این امور را به اثبات می رساند. تنها 20 درصد فولاد تولید شده در این کشور به مصرف بازار داخلی می رسد و مابقی صادر می شود.

70 درصد فولاد تولید شده در دنیا از طریق کوره بلند، 30 درصد از طریق کوره قوس الکتریکی و تنها 7/0 درصد از طریق کوره روباز تولید می شود. این در حالی است که 25 درصد فولاد تولید شده در اوکراین از طریق کوره رو باز، 5 درصد کوره قوس الکتریکی و مابقی از طریق استفاده از کوره بلند تولید می شود. به همین دلیل قدرت رقابت تولید کنندگان فولاد در این کشور از نظر کیفیت و هزینه در مقایسه با دیگر کشورها پایین تر می باشد.

۲۵ مهر ۱۳۸۹ ۰۹:۰۵
تعداد بازدید : ۶۷۷
کد خبر : ۷,۳۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید