به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال افزایش قیمت فولاد در چین - 26/ 07/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- با افزایش تقاضای بخش اتومبیل سازی و بخش ساختمانی در فصل پاییز و همچنین کاهش ظرفیت تولید کارخانه ها در چین، پیش بینی می شود که قیمت محصولات فولادی در این کشور در فصل چهارم افزایش یابد.

با تشدید سخت گیری های دولت چین به منظور کنترل انرژی در ایالت های هبی و جیانگسو عرضه محصولات فولادی دراین کشور کاهش خواهد یافت و این امر زمینه را برای رشد قیمت محصولات فولادی مهیا خواهد کرد. این در حالی است که با توسعه ساخت راه آهن و بهبود تقاضای مصرف کننده های نهایی، میزان تقاضا نیز در بازار افزایش خواهد یافت.

نظارت بر اجرای پروژه ها طی ماه جاری در چین افزایش خواهد یافت به همین دلیل پیش بینی می شود که میزان تقاضای میلگرد و مفتول به منظور تسریع در ساخت پروژه ها افزایش یابد. با توجه به این امر و کاهش ظرفیت تولید کارخانه ها، پیش بینی می شود که قیمت میلگرد و مفتول در بورس شانگهای صعودی باشد.

در این میان برخی اظهار داشته اند که میزان تاثیر کاهش ظرفیت تولید کارخانه ها در برخی از ایالت ها به منظور کنترل مصرف انرژی بر بازار مشخص نیست. چرا که احتمال افزایش ظرفیت تولید فولاد خام در ایالت هایی که این محدودیت ها برایشان وجود ندارد به منظور بالا بردن سوددهی در بازار وجود دارد.

تعرفه گمرکی صادرات فولاد نیز از دلایلی است که بازار صادرات محصولات فولادی را تحت تاثیر قرار داده و منجر به کاهش قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی چین شده است. با توجه به بالا بودن موجودی فولاد در بازار داخلی چین، احتمال کاهش قیمت این محصول به منظور بالا بردن سطح فروش بالاست.

۲۶ مهر ۱۳۸۹ ۰۹:۱۷
تعداد بازدید : ۷۰۱
کد خبر : ۷,۴۰۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید