به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار فولاد جهان همچنان پر ابهام- 26/ 07/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- علی رغم وضعیت پر ابهام بازار های جهانی، هفته گذشته قیمت نقدی سنگ آهن خلوص 62 درصد سی اف آر چین 3 درصد بالا رفته به 145 دلار و 30 سنت هر تن خشک رسید و برخی معتقدند که قیمت قراضه نیز به زودی به کف خود می رسد. در هر حال قیمت اغلب محصولات فولادی یا ثابت بوده و یا کاهش یافته است.

تجار انتظار دارند قیمت سنگ آهن با توجه به شرایط فعلی چین، هفته های آتی افزایش یابد چرا که عرضه هند همچنان محدود است. موجودی سنگ آهن بنادر چین نیز کمی کاهش یافته چون کارخانه ها تولید را افزایش داده اند. گرچه هنوز برخی طبق برنامه ظرفیت  تولید را پایین نگه داشته اند. بائو استیل نیز قیمت ورق را برای نوامبر تغییر نداده است.

هفته گذشته قیمت قراضه باز هم کاهش یافت ولی برخی فولاد سازان ترکیه و آسیا باید موجودی انبار ها را بالا ببرند تا تا سطح تولید را حفظ کنند. ظاهرا ترک ها مجددا وارد بازار خواهند شد.

گرچه انجمن جهانی فولاد از رشد 13 درصدی مصرف فولاد در سال جاری سخن گفته ولی بخش اعظمی از این رشد در نیمه اول سال با تکمیل موجودی ها رخ داده است. شاید تا چند ماه دیگر هم مصرف ظاهری فولاد در سطح بالا ثابت بماند. برای سال 2011 برآورد شده رشد مصرف 5 درصد باشد که بخش اعظم آن در سی آی اس، افریقا و امریکای لاتین خواهد بود.

از آنجایی که روند افزایش تقاضا قطعی و روشن نیست، توزیع کننده ها و مصرف کننده های پایانی در بالا بردن موجودی انبار ها به سطح قبل از بحران اقتصادی، تردید زیادی دارند. این تردید و مازاد ظرفیت و در برخی موارد مازاد عرضه همچنان رکود بازار را تشدید می کند.

در اروپا و امریکای شمالی قیمت ورق گرم ضعیف تر است و در شرق آسیا رکود بازار ورق بر بازار نقدی اسلب این منطقه تاثیر سوئی گذاشته است.

۲۶ مهر ۱۳۸۹ ۰۹:۱۸
تعداد بازدید : ۶۷۶
کد خبر : ۷,۴۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید