به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پایین آمدن ارزش دلار و کاهش قیمت ورق در اروپا- 27/07/1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در پی کاهش ارزش دلار در برابر یورو مقامات کارخانه مارسگاگلیا ایتالیا پیش بینی می کنند که قیمت ورق تا پایان سال جاری نزولی باشد.

احتمالا قیمت ورق تا پایان سال جاری افتی 5 تا 6 درصدی را تجربه خواهد کرد و در کل قیمت این محصول در سال جاری 15 درصد کاهش خواهد یافت. مقامات این کارخانه همچنین پیش بینی می کنند که قیمت سنگ آهن طی فصل اول سال آینده افزایش یابد و این امر منجر به رشد قیمت ها در بازار بشود.

قیمت ورق گرم طی هفته گذشته 20 یورو هر تن کاهش یافته و به کمتر از 500 یورو هر تن رسیده است. قیمت ورق گرم وارداتی از کشورهای حاشیه دریای مدیترانه در حدود 480 یورو هر تن سی آی اف بنادر ایتالیا است. برخی نیز اظهار داشته اند که در برخی موارد قیمت پیشنهادی این محصول کمتر نیز می باشد. هفته گذشته یکی از کارخانه ها در ترکیه خواستار صادرات 35 هزار تن ورق گرم در قیمت 459 یورو هر تن سی آی اف به یکی از کارخانه ها در ایتالیا بود. اما با توجه به احتمال افت بیشتر قیمت ها در آینده معامله ای در این قیمت انجام نشد.

تولید کنندگان ورق در ایتالیا اظهار داشته اند که قیمت پیشنهادی آنها در 510 تا 520 یورو هر تن ثابت می باشد اما شایعاتی مبنی بر اینکه کارخانه ها خواستار فروش ورق گرم در قیمت 480 یورو هر تن درب کارخانه هستند، در بازار وجود دارد.

روند آینده قیمت ورق در این کشور مشخص نیست. در حالیکه برخی بر این باورند که قیمت این محصول در آینده کاهش یافته و به کمتر از 400 یورو هر تن خواهد رسید. عده ای با اشاره به پایین بودن سطح موجودی انبارها پیش بینی می کنند که قیمت ها در آینده افزایش یابد.

پایین بودن تقاضا و نرخ برابری دلار و یورو قیمت این محصول را در اروپا تحت فشار قرار داده است.

۲۷ مهر ۱۳۸۹ ۱۰:۴۴
تعداد بازدید : ۶۵۹
کد خبر : ۷,۴۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید