به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش تقاضا و پایین آمدن سوددهی کارخانه ها در آسیا

با توجه به کاهش تقاضا و کند شدن رشد اقتصادی کشورهای دنیا و افزایش هزینه تولید، سوددهی کارخانه ها در آسیا کاهش یافته است؛ اما پیش بینی می شود قیمت محصولات فولادی به دلیل کاهش ظرفیت کارخانه ها در چین افزایش یابد.

در حال حاضر کارخانه ها از مواد اولیه گران قیمت خریداری شده طی فصل گذشته برای تولید محصولات خود استفاده می کنند اما پایین بودن تقاضای بخش اتومبیل سازی، کشتی سازی و ساختمانی به فولاد کارخانه ها را تحت فشار قرار داده و آنها را در انتقال افزایش هزینه تولید به خریداران با مشکل روبرو کرده است.

افزایش ارزش ین ژاپن نیز منجر به کاهش صادرات این کشور شده است. همچنین پیش بینی می شود که میزان تقاضا در بازار داخلی ژاپن به دلیل کاهش تاثیر بسته محرک اقتصادی دولت این کشور، در آینده نزولی باشد.

احتمالا میزان سوددهی کارخانه پوسکو کره جنوبی نیز به دلیل بالا بودن هزینه تولید افتی 28 درصدی را نسبت به فصل دوم سال جاری تجربه خواهد کرد. کارخانه ها در این کشور طی سال جاری دو بار قیمت محصولات خود را به منظور جبران رشد هزینه تولید بالا برده اند اما این امر نتوانسته به افزایش سوددهی آنها کمک کند.

با کاهش هزینه تولید طی فصل چهارم، پیش بینی می شود که میزان سوددهی کارخانه پوسکو طی فصل اول سال آینده به آرامی افزایش یابد.

دولت چین در نظر دارد تا ظرفیت تولید فولاد را در این کشور به منظور کنترل مصرف انرژی پایین بیاورد که این امر امیدواری هایی را در میان تولیدکنندگان فولاد در دنیا در جهت رشد قیمت ها به وجود آورده است. اما اقدامات اخیر دولت چین به منظور کند کردن رشد اقتصادی این کشور نیز به عنوان بزرگترین مصرف کننده فولاد در دنیا، تولید کنندگان فولاد را در جهان نگران کرده است.

تغییرات بازار چین یکی از عوامل اصلی تاثیر گذار بر بازار فولاد آسیا می باشد. اما در حال حاضر روند آینده بازار این کشور مشخص نیست.

پیش بینی می شود که میزان سوددهی کارخانه بائو استیل و دیگر کارخانه ها در چین طی فصل سوم به دلیل افزایش هزینه تولید و کاهش قیمت محصولات فولادی در بازار به دلیل مازاد ظرفیت و پایین آمدن تقاضا به دلیل اقدامات دولت پکن به منظور کاهش فعالیت های عمرانی، کاهش یابد و این کارخانه ها در برخی موارد متحمل ضرر نیز شده باشند.

احتمالا میزان سوددهی کارخانه نیپون استیل و جی اف ای استیل ژاپن نیز از ماه جولای تا سپتامبر نسبت به فصل پیش از آن کاهش خواهد یافت چرا که آنها موفق به افزایش سطح فروش و قیمت محصولات خود نشده اند. حجم صادرات فولاد ژاپن هم در ماه آگوست افتی 6/0 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و به کمترین حد طی 13 ماه گذشته رسیده است.

کارخانه ها در ژاپن پیش بینی می کنند که میزان تولید خودرو در این کشور از ماه اکتبر 20 درصد کاهش یابد.

یکی از تحلیلگران بانک کردیت سوئیس نیز پیش بینی می کند که با توجه به کاهش تقاضا و همچنین افت قیمت محصولات فولادی ، میزان سوددهی سالیانه کارخانه نیپون استیل و جی اف ای استیل تا پایان سال جاری کاهش یابد.

مرکز خدمات فولاد ایران

۲۸ مهر ۱۳۸۹ ۰۸:۵۸
تعداد بازدید : ۷۱۵
کد خبر : ۷,۴۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید