به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا قیمت بیلت سی آی بالاتر می رود!! - 28/ 07/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- انتظار می رود بازار بیلت صادراتی سی آی اس در ماه نوامبر با ثبات باشد و روند بهبود تدریجی، به میزان عرضه تولید کنندگان سی آی اس و سطح تقاضا بستگی دارد. و همه این مسائل امکان افت قیمت را غیر ممکن نموده است.

عرضه بیلت سی آی اس به دلیل افزایش غیر منطقی تقاضای داخلی مقاطع به شدت محدود شده است. در عمل عرضه بیلت سی آی اس به صفر رسیده و در نتیجه ترکیه عرضه کننده اصلی در بازار های جهانی شده و هفته اخیر در قیمت 530 دلار فوب معامله کرده است. ترک ها قصد دارند قیمت را به 540 تا 545 دلار فوب هم افزایش دهند.

البته تنها حوزه خلیج فارس در قیمت 565 تا 570 دلار سی اف آر معادل 520 دلار فوب ترکیه برای تحویل فوری تقاضا دارد ولی یا باید قیمت درخواستی آن ها بالا برود یا فولاد سازان منطقه باید ظرفیت تولید را پایین بیاورند. ترک ها با 50 درصد ظرفیت در حال تولید هستند و این کار مانع از کاهش قیمت بیلت آن ها خواهد شد. همچنین با توجه به محدودیت عرضه و بالا بودن قیمت قراضه، بعید است قیمت های پیشنهادی را کاهش دهند.

در کل با نزدیک شدن زمستان و کمبود سریع قراضه و این نکته که تقاضای بیلت روسیه نیز در نوامبر بالا خواهد ماند بعید است قیمت بیلت دریای سیاه کاهش یابد و با ثبات باقی خواهد ماند.

تا زمانی که ترک ها تولید را بالا نبرند شرایط بازار دریای سیاه با ثبات می ماند چرا که قیمت بازار قراضه قوی است، ارزش یورو بالاست  و تقاضای مقاطع در روسیه خوب است که نقطه مقابل وضعیت بازار مقاطع دراروپا و کشور های حوزه مدیترانه است.

۲۸ مهر ۱۳۸۹ ۰۹:۰۹
تعداد بازدید : ۷۳۰
کد خبر : ۷,۴۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید