به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت قراضه رو به بالا؟؟- 28/ 07/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- هفته گذشته ترک ها به بازار قراضه صادراتی امریکا بازگشتند و 13 تا 16 محموله در حدود 600 هزار تن قراضه خرد شده و سنگین کلاس یک  معامله کردند و همچنین از قراضه اروپا نیز خریداری نمودند. قیمت ها در حدود 375 تا 380 دلار در هر تن سی اف آر ترکیه برای قراضه خرد شده و 370 دلار برای قراضه کلاس یک 20-80 می باشد. ظاهرا قیمت داخلی قراضه خرد شده در شرق امریکا 15 دلار بالاتر از قیمت قراضه کلاس یک بود.

 تجار قراضه شرق امریکا با بازگشت ترک ها به بازار امیدوار تر شده اند. اوایل اکتبر بسیاری بهترین پیش بینی نوامبر را حرکتی جزیی در قیمت قراضه می دیدند. حال جو بازار در حال تغییر است تا جایی که به نظر تجار امریکایی اگر ترک ها و کره ای نبودند بعید بود قیمت ها در نوامبر بالا برود.

برخی انتظار دارند قیمت قراضه در شرق امریکا 10 تا 20 دلار در نوامبر بالا برود گرچه به نظر بسیاری هنوز دو هفته تا نوامبر باقی مانده و در این مدت هر اتفاقی امکان پذیر است.

تجار می دانند که روند بازار قراضه مشابه قیمت گذاری ورق است که اویل سال بالا می رود از این رو بسیاری در نوامبر و دسامبر دست نگه می دارند و موجودی قراضه خود را نمی فروشند و در انتظار افزایش قیمت ها در سال آتی می نشینند. در بخش میدوست امریکا نیز شرایط مشابه شرق است حرف از رشد قیمت 20 تا 30 دلاری در نوامبر است برخی تاکنون موجودی مورد نیاز را تامین نکرده اند از این رو تقاضا بالاست در نتیجه تجار قراضه نیز امید به افزایش بیشتر قیمت ها دارند.

دلایل زیادی وجود دارد که بازار قراضه امریکا را برای خریداران خارجی مورد توجه و جذاب نموده است از جمله افت ارزش دلار و کرایه حمل ارزان و با توجه به تداوم تقاضای صادرات قیمت ها با ثبات باقی خواهد ماند.

۲۸ مهر ۱۳۸۹ ۰۹:۱۰
تعداد بازدید : ۷۸۲
کد خبر : ۷,۴۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید