به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی کاهش قیمت مواد اولیه - 28/ 07/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- معمولا روند قیمت قراضه و سنگ آهن در یک جهت حرکت می کرد اما اخیرا این روند تغییر کرده است. در حالیکه قیمت سنگ آهن رو به افزایش گذاشته است، قیمت قراضه نسبت به قیمت این محصول در ماه آگوست کاهش یافته است.

قیمت سنگ آهن به دلیل افزایش تقاضای سنگ آهن در چین به منظور تکمیل موجودی افزایش یافته است اما در حال حاضر احتمال کاهش تقاضا در بازار قوت گرفته است به همین دلیل پیش بینی می شود که قیمت سنگ آهن در آینده نزولی باشد. هم اکنون قیمت قراضه در بازار کاهش یافته است و مک کوئری پیش بینی می کند که قیمت این محصول در آینده صعودی باشد.

سنگ آهن و قراضه مواد اصلی سازنده محصولات فولادی می باشند و تغییرات قیمت آنها بر قیمت محصولات در بازار نقدی تاثیر گذار است و معمولا تغییرات قیمت این دو محصول در یک راستا می باشد. اما از ماه سپتامبر تا کنون قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد سی اف آر چین رشدی 5/7 درصدی را تجربه کرده است این در حالی است که قیمت قراضه طی این مدت 7/7 درصد کاهش یافته است.

مک کوئری پیش بینی می کند که قیمت سنگ آهن در بازار نقدی در ماه اکتبر در حدود 150 دلار هر تن و قراضه در حدود 350 دلار هر تن معامله شود.

۲۸ مهر ۱۳۸۹ ۰۹:۱۰
تعداد بازدید : ۸۱۵
کد خبر : ۷,۴۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید