به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین صادر کننده قراضه می شود- 29/ 07/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران-خبر ها حاکی از آن است که تا 10 سال آینده تولید قراضه در چین از میزان نیاز داخلی فراتر می رود و چین به صادر کننده قراضه تبدیل می شود در حالی که بقیه کشور های جهان با کمبود قراضه مواجه خواهند شد.

تا به امروز چین نه تولید کننده بزرگی در بازار قراضه بوده و نه مصرف کننده مهمی، ولی چون مصرف فولاد در این کشور افزایش یافته روند جمع آوری قراضه نیز در حال افزایش است.

به جز چین میزان تقاضای قراضه جهان تا سال 2020 تا 117 درصد میزان عرضه خواهد بود. در حالی که سال 2008 این رقم 108 درصد بوده  که یعنی میزان کمبود قراضه رو به افزایش است. این بدان معناست که شاید تا آن زمان سایر کشور های جهان باید قراضه مورد نیاز خود را از چین تامین کنند.

امریکا همچنان بزرگترین صادر کننده و ترکیه بزرگترین وارد کننده قراضه خواهد بود ولی فاکتور پر ابهام و نامشخص در تعیین وضعیت بازار قراضه جهان، میزان واردات چین خواهد بود.

در سال 2010 متوسط قیمت قراضه بوشلینگ بین 162 تا 174 دلار بالاتر از متوسط سال 2009 یعنی 262 دلار می باشد. قیمت با ثبات قراضه و بالا بودن پرمیم قراضه در تابستان نشانگر محدودیت عرضه در سراسر جهان است.

قابل ذکر است میزان تقاضای قراضه 6/20 درصد در سال جاری و 2/6 درصد در سال 2011 افزایش خواهد یافت.

۲۹ مهر ۱۳۸۹ ۰۹:۰۰
تعداد بازدید : ۷۸۵
کد خبر : ۷,۴۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید