به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ژاپن، خوستار کاهش زیاد قیمت سنگ آهن و زغال کک

نیپون استیل و دیگر تولید کنندگان مهم فولاد در ژاپن خواستار 40 درصد کاهش در قیمت سنگ آهن و 60 تا 70 درصد کاهش در قیمت های زغال کک برای سال مالی 2009 که شروع آن از اول آوریل است، شده اند.

کارخانجات ژاپنی در هفته آینده که مذاکرات به طور جدی آغاز می شود، لیست درخواست های خود را ارائه خواهند داد.

در طی چند هفته گذشته، کارخانجات ژاپنی مذاکراتی را از پیش با شرکت های وال، ریوتینتو و بی اچ پی بیلیتون در خصوص سنگ آهن و مذاکراتی را با شرکت های ریوتینتو، بی اچ پی بیلیتون و میتسوبیشی در خصوص زغال سنگ برگزار کرده اند. اما این مذاکرات تنها به منظور مبادله نظرات در زمینه شرایط بازار بوده و هیچ پیشنهادی در خصوص قیمت ها از سوی طرفین ارائه نشده است.

اگر کارخانجات موفق به پایین آوردن قیمت ها در سطح مورد نظر خود شوند، هزینه های آن ها در سال آینده تا 7/33 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت. این کاهش در قیمت های فولاد اعمال شده و به  بهبود عملکرد خودرو سازان ژاپنی نیز کمک خواهد کرد.

پیش بینی می شود که طرف ژاپنی خواستار کاهش قیمت های سنگ آهن و زغال سنگ تا سطح قیمت های آن ها در سال 2007 شود. اما حتی اگر عرضه کنندگان هم موافقت کنند، تمام این کاهش به قیمت محصولات ساخته شده منتقل نمی شود. زیرا کارخانجات معتقدند که در سال گذشته آن ها نتوانستند تمام افزایش قیمت مواد اولیه را به قیمت کالاهای تولیدی خود مننتقل کنند.

۱۲ بهمن ۱۳۸۷ ۱۳:۰۰
تعداد بازدید : ۹۰۰
کد خبر : ۷۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید