به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال کاهش 20 درصدی تولید چین در سال 2009

احتمال کاهش 20 درصدی تولید چین در سال 2009

بنابر گزارش بلومبرگ، علی رغم اعلام برنامه 750 میلیارد دلاری چین، کارخانجات فولادسازی چین در سال 2009 تا 20 درصد از تولید خود را کم خواهند کرد.

کارخانجات فولاد چین برای هماهنگ کردن خود با بازار و جبران زیان، احتیاج به زمان دارند. هیچ کس طول این دوره زمانی را نمی داند. تقاضا بسیار کم ولی موجودی بالاست. کارخانجات از تولید خود کم کرده اند ولی سطح موجودی آن ها همچنان بالاست. احتمال می رود کارخانجات در سال 2009 نیز تولید خود را تا 20 درصد کاهش دهند. اگر دولت برنامه اقتصادی خود را برای ساخت مسکن، راه و فرودگاه به اجرا در آورد، منحنی رو به سقوط تقاضای فولاد در سال 2009 تغییر خواهد کرد.

این در حالی است که سال 2008 رو به پایان است و معمولاً تقاضا تا ژانویه کاهش می یابد. کارخانجات قیمت ها را پایین می آورند تا موجودی های خود را به فروش برسانند. ولی همین امر موجب ترس بیشتر مصرف کنندگان و انتظار آن ها برای کاهش بیشتر قیمت ها است.  

در هفته های اخیر قیمت ورق گرم بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده به 419 دلار هر تن رسیده که نسبت به هفته قبل 5/1 درصد تنزل نشان می دهد. قیمت ورق سرد نیز برای تحویل درب کارخانه 535 دلار بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده  پیشنهاد می شود که نسبت به هفته قبل 3/2 درصد پایین آمده است.

قیمت سنگ آهن در هفته قبل کمی بهبود یافت. سنگ آهن با خلوص 62 درصد به 60 دلار تحویل بنادر چین رسید. علت این امر افزایش محدود تقاضای این کالا در هفته قبل است. این در حالی است که موجودی سنگ آهن همچنان بالاست. حمل سنگ آهن به مقصد چین در ماه نوامبر تا 25 درصد نسبت به ماههای قبل افت کرده است.

 

۲۵ آبان ۱۳۸۷ ۱۲:۳۲
تعداد بازدید : ۱,۰۵۴
کد خبر : ۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید