به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

زمستان و رونق بازار قراضه- 20/ 08/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- با نزدیک شدن زمستان به نظر می رسد که بازار قراضه جهان تحت تاثیر قرار گرفته است. کمبود قراضه نسبتا فراگیر شده و حجم معملات بالا رفته است. فولاد سازان در تلاشند نیاز خود را زودتر تامین کنند تا مجبور به خرید گران تر نشوند.

ولی از طرفی تقاضای محصولات نهایی هنوز نامساعد است. گرچه بازار محصولات نیمه تمام اخیرا کمی بهبود یافته است. اوج قیمت معامله شده قراضه خرد شده هفته اخیر 390 دلار سی اند اف ترکیه  بوده و قراضه کانتینری 5 دلار ارزان تر بوده است.

قیمت پیشنهادی قراضه امریکا نزدیک به بالاترین قیمت های معامله شده است و قراضه سنگین کلاس 1 و 2 خلوص 20 -  80  در قیمت 390 دلار سی اند اف و قراضه خرد شده 395 دلار و قراضه پی اند اس 400 دلار سی اند اف می باشد.

صادر کنندگان اروپایی در سطح کمتری معامله می کنند. یکی از آخرین معاملات برای محموله بزرگی از قراضه سنگین کلاس 1 و 2 خلوص 30-70  به قیمت 375 دلار سی اند اف بوده ولی قیمت های فعلی در حدود 380 دلار سی اند اف است. اوایل نوامبر قراضه سنگین کلاس 1 و 2 خلوص 20-80  اروپا 385 دلار و  قراضه خرد شده 390 دلار سی اند اف  معامله شد که نسبت به هفته قبل آن 5 دلار رشد داشت.

صادر کنندگان روس نیز وارد بازار شده اند و قراضه آ 3 را 380 دلار سی اند اف برای تحیول نوامبر و 391 دلار سی اند اف تحویل دسامبر عرضه می کنند.

قیمت های پیشنهادی قراضه دریای سیاه نیز با پیش بینی احتمال افزایش خرید ترک ها برای جبران کاهش خرید از امریکا و اروپا بالا رفته است.اوج قیمت معامله قراضه آ3 حدود 385 دلار سی اند اف بوده که هفته قبل آن 378 دلار بود.

البته این روند صعودی به زودی متوقف می شود چرا که تقاضای صنایع وابسته چندان مساعد نیست. بازار مقاطع در رکود است. از آنجایی که تقاضای داخلی امریکا و اروپا کم است موجودی ها به بازار صادرات می رود و مانع از افزایش قیمت نا متعارف تا قبل از تعطیلات کریسمس خواهد شد.

۲۰ آبان ۱۳۸۹ ۰۹:۳۰
تعداد بازدید : ۶۶۸
کد خبر : ۷,۷۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید