به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش خرید های پایان سال قیمت بیلت را بالا برد- 23/ 08/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- بازار بیلت دریای سیاه هفته اخیر نسبتا با ثبات بود و افزایش خرید های پایان سال و رونق بازار قراضه، قیمت را از 550 تا 560 دلار هفته قبل به   540 تا 580 دلار فوب رساند. قیمت مورد نظر تجار نیز در حدود 550 دلار هر تن فوب دریای سیاه می باشد.

به نظر تجار افزایش خرید ها تنها برای تامین نیاز پایان سال است و سریعا اتمام می یابد ولی قیمت ها بالاتر خواهد رفت. البته افزایش قیمت ها بیشتر از جانب تولید کننده ها بوده و این نگرانی مطرح است که شاید موجب پایین آمدن تقاضا شود. قیمت قراضه در ترکیه که بزرگترین مصرف کننده این ماده اولیه است 390 تا 400 دلار است که تغییری نسبت به هفته قبل نداشته . به نظر می رسد تولید کننده های بیلت قیمت ها را بالا برده اند تا هزینه های خود را تامین کنند.

حجم معاملات بیلت در این منطقه زیاد بالا نیست. در حالیکه سطح تقاضای بیلت در منطقه دریای سیاه در حد متوسط قرار دارد؛ حجم صادرات بیلت روسیه به خاوردور افزایش یافته است. کارخانه اوراز بیلت خود را در قیمت 575 دلار هر تن سی اف آر به فروش رسانده است.  تقاضای بیلت سی آی اس در فیلیپین بالاست و تقاضای این محصول در مناطق دیگر نیز رو به رشد است.

ماه گذشته، ایران در حدود 500 هزار تن بیلت وارد کرد اما در حال حاضر سطح تقاضا در این کشور نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. قیمت بیلت در دریای خزر ثابت بوده و در برخی موارد افزایش یافته است.

گزارش ها نشان می دهد که قیمت مورد نظر خریداران بیلت در ایران 585 دلار هر تن فوب آستراخان می باشد. اما با توجه به بالا بودن هزینه ها، قیمت واقعی معاملات بالاتر می باشد.

اگر چه به نظر می رسد که قیمت بیلت رو به افزایش گذاشته است اما تنها با رشد تقاضای محصولات تمام شده، قیمت بیلت نیز بالا خواهد رفت. تقاضای مقاطع  در منطقه سی آی اس ضعیف است. قیمت میلگرد 20 دلار افت نموده به 560 تا 565 دلار فوب رسیده است. ولی قیمت مفتول با ثبات تر بوده با 10 دلار کاهش 575 تا 590 دلار فوب دریای سیاه ثبت شده است.

 احتمال افزایش قیمت بیلت طی ماه جاری ضعیف است اما پیش بینی می شود که قیمت این محصول ماه آینده و با افزایش تقاضای محصولات تمام شده به منظور تکمیل موجودی پیش از سال جدید، صعودی باشد. تقاضای بیلت افریقا، آسیا و خاور میانه هنوز ناچیز است ولی برخی پیش بینی نموده اند از اوایل سال 2011 مصرف افزایش خواهد یافت.

۲۳ آبان ۱۳۸۹ ۰۹:۰۹
تعداد بازدید : ۶۰۳
کد خبر : ۷,۷۹۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید