به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال افزایش مجدد صادرات سنگ آهن هند- 23/ 08/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- گزارش ها نشان می دهد که دادگاه عالی کارناتاکا به بررسی طرح لغو ممنوعیت صادرات سنگ آهن از این ایالت خواهد پرداخت. صادرکنندگان سنگ آهن در هند اواسط ماه آگوست درخواست خود مبنی بر لغو ممنوعیت صادرات سنگ آهن از این ایالت را به دادگاه عالی کارناتاکا ارائه کرده بودند.

برخی از معدن داران اظهار داشته اند که ممنوعیت صادرات سنگ آهن از کارناتاکا به دلایل سیاسی صورت گرفته است. دولت این کشور به منظور جلوگیری از بهره برداری غیر قانونی برخی از سیاست مداران از معادن این ایالت، این تصمیم را اتخاذ کرده بود.

در صورتیکه طرح ممنوعیت صادرات از کارناتاکا لغو شود، صادرات سنگ آهن این ایالت مجددا افزایش خواهد یافت. اخیرا قیمت نقدی سنگ آهن صادراتی هند به چین به دلیل پایین بودن موجودی و بارندگی های اخیر در این کشور افزايش یافته است. با صادرات مجدد سنگ آهن از کارناتاکا، نگرانی هایی در میان برخی از معدن داران در جهت افت مجدد قیمت سنگ آهن در هند به وجود آمده است.

در حال حاضر معادن سنگ آهن در کارناتاکا، ظرفیت تولید خود را پایین آورده و به میزان نیاز در بازار داخلی تولید می کنند به همین دلیل با لغو طرح ممنوعیت صادرات از کارناتاکا، احتمال افزایش صادرات سنگ آهن از این ایالت به چین در آینده نزدیک ضعیف است.

بهره برداری غیر قانونی از معادن نیز در کارناتاکا کنترل شده است که این امر تولید سنگ آهن در این ایالت کاهش خواهد داد. حجم سنگ آهن تولید شده در کارناتاکا پیش از اعمال این طرح، در ماه جولای در حدود 3 میلیون و 300 هزار تن در ماه بود.

۲۳ آبان ۱۳۸۹ ۰۹:۱۱
تعداد بازدید : ۶۸۵
کد خبر : ۷,۷۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید