به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقتصادهای نوظهور و جذب سرمایه های کشور های توسعه یافته

در حالی که کشور های در حال توسعه به ویژه مناطقی چون امریکای جنوبی و اقیانوسیه به سرعت از رکود اقتصادی سال گذشته خارج شدند، هنوز اقتصادهای توسعه یافته با مشکلات حاصل از رکود دست و پنجه نرم می کنند. کشور های در حال توسه به رشد اقتصادی خود ادامه دادند در حالی که در اروپا و امریکا بهبود بسیار جزیی است و سطح تقاضا از دوره قبل از رکود خیلی کمتر است.

کسانی که در بازار اقتصادهای نوظهور سرمایه گذاری می کنند می توانند مطمئن باشند که سود خوبی به دست می آورند.

در آینده اقتصادهای نوظهور همچنان عملکرد بهتری نسبت به کشور های توسعه یافته خواهند داشت و سرمایه گذاران باید بیشتر به بازار های نوظهور توجه کنند تا کشور های توسعه یافته، و بدین ترتیب حداکثر سود را به دست آورند.

بازارخاور میانه و افریقای شمالی در آینده در نتیجه افزایش سرمایه گذاری های کشور های سراسر جهان  در این منطقه سود خوبی خواهند برد. از آنجایی که ارزش بازارهای این مناطق نسبتا پایین است در آینده نزدیک سرمایه های بین المللی زیادی را به خود جذب می کنند. تداوم قیمت بالای نفت و سوددهی بالای سهام ها در این منطقه، سرمایه ها را جذب می کند چون سرمایه گذاران از باز گشت پول خود به علاوه سود خوب مطمئنند.

همچنین حرکت اخیر خزانه داری امریکا وچاپ بدون پشتوانه 600 میلیارد دلار اسکناس و تزریق آن به بازار در راستای سرعت بخشیدن به بهبود اقتصادی و کاهش بیکاری، می تواند به افزایش ارزش سهام در بازار های اقتصادهای نو ظهور کمک بیشتری کند چرا که دلار های چاپ شده امریکا به بازا رهای مالی اقتصادهای نو ظهور سرازیر خواهد شد. در حالی که افزایش عرضه پول نرخ تورم را پایین نگه می دارد و دریافت وام و در کل مصرف را در اقتصاد امریکا بالا می برد بخش قابل توجه ای از آن به بازار های اقتصادهای نوظهور می رود چرا که این کشور ها موقعیت بهتری نسبت به بازار های کشور های توسعه یافته از نظر رشد اقتصادی دارند. و آینده روشن تری از نظر امنیت سرمایه در این کشور ها پیش بینی شده است.

اگر برخی دولت های اقتصادهای نوظهور کنترل بازار سرمایه را جدی تر کنند تا بدین وسیله از افزایش سریع نرخ ارز خود جلوگیری کنند بر وضعیت اقتصادی این کشور ها تاثیر سوء می گذارد. گرچه در حال حاضر تحلیلگران معتقدند هر گونه کنترلی از جانب دولت ها جزئی خواهد بود.

مرکز خدمات فولاد ایران

۲۴ آبان ۱۳۸۹ ۰۸:۱۷
تعداد بازدید : ۶۷۸
کد خبر : ۷,۸۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید