به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش واردات فولاد آسیا و افریقا به اروپا- 25/ 08/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در ماه اکتبر واردات فولاد به اروپا رشد چشمگیری داشت  که 8/43  درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته  به 12 میلیون و 100 هزار تن  از ابتدای سال رسید. در حالی که در 9 ماه نخست سال 2009 این رقم 8 میلیون و 400 هزار تن بود. این آمار حاکی از آن است که حجم واردات فولاد به اروپا اواخر سال جاری و ماه های ابتدایی سال 2011 رشد بیشتری خواهد داشت.

بیشترین میزان افزایش واردات مربوط به محصولات ورق بوده و واردات مقاطع رشد زیادی نداشت. علی رغم اوایل سال جاری که اروپایی ها خرید در تناژ کم و با مدت زمان تحویل کوتاه تر را ترجیح می دادند ، در اکتبر وارد کنندگان اروپایی عرضه کنندگان خارجی را بر اروپایی هاي عضو اتحادیه اروپا از جمله سی آی اس ترجیح دادند.

مجوز صادرات از آسیا و اقیانوسیه در اکتبر نسبت به سپتامبر 12 درصد افزایش یافت و واردات از افریقا 9/12 درصد نسبت به ماه قبل آن رشد داشت. مجوز های صادر شده برای واردات از آسیا و افریقا به اروپا 89 درصد از یک میلیون و 900 هزار تن فولاد وارد شده به اروپا را تشکیل داده است.

رشد اخیر یورو نسبت به دلار واردات بر مبنای دلار را به صرفه نموده از این رو واردات از آسیا افزایش یافته است. واردات از شمال امریکا و امریکای لاتین نیز به همین دلیل افزایش یافته نسبت به سپتامبر 4/20 و 2/13 درصد  رشد داشته است. ولی در مقایسه، واردات فولاد از کشور های سی آی اس در ماه اکتبر نسبتا ثابت بوده است.

۲۵ آبان ۱۳۸۹ ۰۸:۰۵
تعداد بازدید : ۶۵۸
کد خبر : ۷,۸۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید