به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت میلگرد در بورس شانگهای نزولی، در بازار نقدی ثابت- 25/ 08/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت معاملات فیوچرز میلگرد ماه مه در بازار بورس شانگهای روز 12 نوامبر 5/3 درصد نسبت به روز پیش از آن کاهش یافت و به 700 دلار هر تن رسید. اما این امر تاثیر چندانی بر بازار فیزیکی نگذاشته است چرا که تجار و خریداران در انتظار مشخص شدن روند آینده بازار هستند.

روز نهم نوامبر معاملات میلگرد در قیمت 738 دلار هر تن بسته شده بود که بالاترین حد از سپتامبر 2009 می باشد.

دولت چین به منظور کاهش نرخ تورم در این کشور میزان اعتبارات را کاهش داده و به دنبال پایین آوردن نقدینگی در بازار است. برخی از دست اندرکاران بر این باورند که این امر منجر به کاهش قیمت معاملات فیوچرز میلگرد شده است. گزارش ها نشان می دهد که بانک مرکزی چین، نسبت ذخیره را 50 واحد بالا برده و شایعاتی مبنی بر افزایش مجدد نرخ بهره در این کشور وجود دارد.

برخی از دست اندرکاران بر این باورند که احتمال رشد مجدد قیمت معاملات فیوچرز میلگرد و قیمت این محصول در بازار نقدی وجود دارد. گزارش ها نشان می دهد که موجودی میلگرد در شاگانگ پایین است و پس از افزایش تقاضا به منظور تکمیل موجودی طی دو هفته گذشته، موجودی میلگرد در بازار نیز نزولی بوده است. با توجه به افزایش هزینه تولید و بالا بودن قیمت درب کارخانه محصولات، تجار تمایلی برای پایین آوردن قیمت محصولات خود ندارند. قیمت نقدی میلگرد قطر 16 تا 25 میلیمتر در بازار نقدی شانگهای با افتی 3 دلاری در هر تن نسبت به روز پیش از آن به 677 تا 680 دلار هر تن همراه با 17 درصد مالیات ارزش افزوده رسیده است.

موجودی میلگرد در چین افتی 5 درصدی را نسبت به هفته گذشته و 21 درصدی را در مقایسه با اوایل اکتبر تجربه کرده و به 4 میلیون و 480 هزار تن رسیده است. در کل موجودی محصولات فولادی در چین طی هفته گذشته کاهش یافته است.

 گزارش ها نشان می دهد که حجم واردات سنگ آهن در چین از ماه ژانویه تا اکتبر سال جاری با کاهشی 2/2 درصدی نسبت به سال گذشته به 503 میلیون و 300 هزار تن رسیده است. همچنین پیش بینی می شود که واردات قراضه نیز در این کشور در سال جاری در حدود 10 میلیون تن باشد.

۲۵ آبان ۱۳۸۹ ۰۸:۵۳
تعداد بازدید : ۷۶۶
کد خبر : ۷,۸۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید