به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روند آینده بازار فولاد چین؟؟- 27/ 08/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- اخیرا قیمت محصولات فولادی در چین رو به افزایش گذاشته بود. اما نشانه هایی از نوسان قیمت فولاد در این کشور طی هفته گذشته در بازار دیده شده است. برخی افزایش نرخ بهره که بر میزان تقاضا و قیمت محصولات تاثیر گذار است را دلیل این امر می دانند.

قیمت محصولات فولادی در چین طی هفته گذشته در نوسان بود چرا که با افزایش نرخ بهره، احتمال کاهش اعتبارات در بازار وجود دارد. روز 12 نوامبر قیمت ورق گرم در بازار نقدی همگام با افت قیمت این محصول در بورس،  7 تا 12 دلار هر تن کاهش یافت. اما قیمت میلگرد در بازار نقدی چین به رغم کاهش قیمت معاملات فیوچرز این محصول در بورس شانگهای، ثابت بود.

کارخانه پیشرو در چین، بائو استیل قیمت ورق خود برای تحویل در ماه دسامبر را به دلیل احتمال کاهش قیمت این محصول در آینده، ثابت نگاه داشته است. این در حالی است که آهن و فولاد هبی، قیمت درب کارخانه میلگرد خود را به منظور بالا بردن سوددهی افزایش داده است. در این میان برخی اظهار داشته اند که قیمت محصولات فولادی در بازار به دلیل افزایش دلال بازی و احتمال رشد قیمت مواد اولیه در آینده بالا رفته است.

قیمت مقاطع نیز در این کشور به دلیل برنامه های اخیر دولت چین به منظور کنترل مصرف انرژی که منجر به کاهش موجودی این محصول در بازار شده، افزایش یافته است. گزارش ها نشان می دهد که موجودی ورق نیز در چین بالا و سطح تقاضای این محصول پایین می باشد.

به رغم مشخص نبودن روند آینده بازار، قیمت نقدی سنگ آهن وارداتی در چین به دلیل کاهش ارزش دلار، پایین بودن عرضه سنگ آهن هند و بالا بودن تقاضا به منظور تکمیل موجودی افزایش یافته است. اما قیمت معاملات سوآپ سنگ آهن طی هفته گذشته پایین آمده است.

اگر چه تولید فولاد خام در چین در ماه اکتبر رشدی 6/1 درصدی را نسبت به ماه سپتامبر تجربه کرده و به 50 میلیون و 300 هزار تن رسیده است؛ اما بسیاری از دست اندرکاران اظهار داشته اند که تا زمانیکه موجودی فولاد در چین نزولی باشد، قیمت محصولات فولادی در این کشور افزایش خواهد یافت.

۲۷ آبان ۱۳۸۹ ۰۸:۲۸
تعداد بازدید : ۷۶۸
کد خبر : ۷,۸۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید