به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت سنگ آهن در چین-27/08/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت سنگ آهن در ایالت هبی چین طی دو هفته گذشته به دلیل بالا بودن تقاضای این محصول افزایش یافته است. افزایش قیمت محصولات فولادی و کاهش سخت گیری های دولت چین به منظور کنترل مصرف انرژی منجر به رشد قیمت سنگ آهن در این کشور شده است.

روز 15 نوامبر قیمت سنگ آهن خلوص 66 درصد در شهر تانگشان ایالت هبی در حدود 180 تا 183 دلار هر تن مرطوب همراه با 17 درصد مالیات ارزش افزوده بود که رشدی 5 تا 7 دلاری را در هر تن نسبت به 27 اکتبر تجربه کرده است.

برخی از دست اندرکاران بر این باورند که تقاضای سنگ آهن در چین به بالاترین حد خود رسیده و پیش بینی می کنند که قیمت این محصول در آینده ثابت باشد.

روز 15 نوامبر قیمت سنگ آهن خلوص 66 درصد در شهر هانکسینگ ایالت هبی در حدود 195 تا 211 دلار هر تن خشک همراه با 17 درصد مالیات ارزش افزوده بود که رشدی 4 تا 19 دلاری را در هر تن نسبت به 27 اکتبر تجربه کرده است.

روند آینده بازار چین مشخص نیست. در حالیکه برخی از کارخانه ها به دنبال پایین آوردن قیمت سنگ آهن هستند، عده ای از تجار در تلاش اند تا قیمت این محصول را افزایش دهند.

گزارش ها نشان می دهد که برخی از کارخانه ها در شهر هندان ظرفیت تولید خود را بالا برده اند اما هنوز با تمام ظرفیت تولید نمی کنند. با توجه به اینکه احتمال لغو برنامه کاهش تولید به منظور کنترل مصرف انرژی طی ماه آینده وجود دارد، پیش بینی می شود که بازار سنگ آهن ماه آینده بهبود یابد.

۲۷ آبان ۱۳۸۹ ۰۸:۲۹
تعداد بازدید : ۷۷۰
کد خبر : ۷,۸۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید