به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش تولید ورق گرم چین ادامه دارد؟؟– 29/ 08/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- با ادامه برنامه کاهش مصرف انرژی در چین، تولید ورق گرم این کشور در اکتبر نیز نزولی بود. گرچه روند نزولی کاهش تولید نسبت به ماه قبل آن بهتر شود و برخی معتقدند از این بیشتر کاهش نمی یابد.

چین در ماه اکتبر 10 میلیون و 940 هزار تن ورق گرم تولید نمود که معادل 353 هزار تن در روز است و 5 درصد نسبت به سپتامبر افت داشته. در حالی که تولید سپتامبر نسبت به آگوست افتی 13 درصدی داشته است. ظاهرا برنامه کاهش مصرف سوخت در چین تا اوایل سال آینده ادامه دارد ولی بعید است شدیدتر شود. از این رو تولید ورق گرم چین تا پایان سال از سطح فعلی خیلی کمتر نخواهد شد.

در حالی که تولید ورق گرم نزولی است، موجودی بازار نیز رو به کاهش است و هفته گذشته موجودی بازار چین 20 هزار تن کاهش داشته است.

از این رو با این که قیمت ورق گرم هفته گذشته حدود 15 تا 23 دلار افت داشته که دلیل آن افت قیمت ها در بازار بورس بود، تجار چینی نسبت به آینده و بهبود قیمت ورق گرم خوش بین هستند.

همچنین قابل ذکر است که چین در اکتبر 50 میلیون و 300 هزار تن فولاد خام تولید نمود که معادل یک میلیون و 620 هزار تن در روز و 2 درصد بالاتر از سطح دسامبر است. با این حال اغلب فعالان بازار نگران افزایش جزیی تولید فولاد نیستند ومعتقدند تا زمانی که موجودی بازار کاهش یابد قیمت فولاد بالا خواهد ماند.

۲۹ آبان ۱۳۸۹ ۰۸:۵۶
تعداد بازدید : ۸۳۹
کد خبر : ۷,۸۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید