به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار فولاد در دنیا- 30/ 08/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- روند بازار کمی بهبود یافته و این امر منجر به رشد قیمت محصولات فولادی شده است. اما از آنجایی که سطح کلی تقاضا در بازار پایین است هنوز مشخص نیست که آیا رشد قیمت ها مورد قبول خریداران قرار خواهد گرفت یا نه؟ در حال حاضر بازار محصولات فولادی در آسیا بهتر از مناطق دیگر دنیا می باشد اما پیش بینی می شود که رشد اقتصادی کشورها در این قاره نیز در آینده کند شود.

افزایش قیمت مواد اولیه منجر به رشد قیمت محصولات فولادی شده است. به دنبال این امر خوشبینی دست اندرکاران نسبت به روند قیمت ها در آینده افزایش یافته است. قیمت قراضه طی چند هفته گذشته در حدود 50 دلار هر تن بالا رفته و این امر هزینه تولید کارخانه ها را افزایش داده است. با توجه به افزایش قیمت نقدی سنگ آهن، احتمال رشد قیمت فصلی این محصول نیز طی فصل اول سال 2011 وجود دارد. کاهش عرضه سنگ آهن هند یکی از دلایل افزایش قیمت سنگ آهن در بازار نقدی می باشد.

قیمت ورق گرم در چین طی چند هفته گذشته در نوسان بوده است. اوایل ماه جاری قیمت ورق گرم به دلیل رشد قیمت سنگ آهن بالا رفت اما قیمت این محصول اخیرا به دنبال کاهش قیمت این محصول در بورس، نزولی بوده است.

در حال حاضر بازار واردات ورق گرم در خاوردور آرام است و قیمت این محصول در حدود 620 دلار هر تن سی اف آر می باشد. قیمت ورق گرم در شمال اروپا در حدود 637 تا 678 دلار هر تن درب کارخانه ثابت می باشد. این در حالی است که قیمت این محصول در آمریکا طی هفته گذشته 30 تا 40 دلار هر تن افزایش یافته و قیمت این محصول در آمریکای شمالی به 617 تا 639 دلار هر تن رسیده است. اما حجم معاملات انجام شده در این قیمت طی هفته گذشته محدود بوده است. قیمت ورق گرم صادراتی روسیه نیز در حدود 550 تا 615 دلار هر تن فوب دریای سیاه می باشد.

قیمت بیلت سی آی اس هم اخیرا ثابت بوده است. گزارش ها نشان می دهد که کارخانه ها خواستار فروش بیلت در قیمت 555 تا 565 دلار هر تن فوب دریای سیاه هستند. این در حالی است که قیمت مورد نظر خریداران در حدو 550 دلار هر تن فوب می باشد. میلگرد صادراتی ترکیه نیز اخیرا در قیمت 600 تا 610 دلار هر تن فوب ثابت بوده است.

۳۰ آبان ۱۳۸۹ ۰۹:۲۸
تعداد بازدید : ۷۴۷
کد خبر : ۷,۸۷۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید