به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افت جزیی بازار بیلت دریای سیاه در هفته گذشته- 30/ 08/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- هفته گذشته قیمت بیلت دریای سیاه افتی جزیی داشته چرا که تعطیلات عید قربان در کشور اصلی مصرف کننده یعنی ترکیه و همچنین کشور های خاور میانه بازار را کساد نمود ولی تجار معتقدند تا روز های آتی جنب و جوش گذشته به بازار باز می گردد. گرچه اغلب عرضه کننده ها محصول دسامبر را پیش فروش کرده اند تولید ژانویه 565 تا 570 دلار فوب عرضه می شود.

قیمت فوب بیلت دریای سیاه از 540 تا 580 دلار یک هفته قبل به 550 تا 565 دلار در هر تن رسیده است و قیمت پایانی معاملات تا 560 دلار بوده است. البته تجار در انتظارند ترک ها بعد از این تعطیلات خرید را مجددا بالا ببرند چرا که همه چیز خبر از قدرت بیشتر این بازار می دهد.

از طرفی رشد قیمت ها در بازار قراضه یک عامل اصلی کمک کننده است. هفته اخیر قیمت قراضه در ترکیه، یکی از بزرگترین مصرف کننده های قراضه جهان 390 تا 400 دلار در هر تن بود. 

از طرفی نگرانی از کاهش نقدینگی در چین قیمت های نقدی بازار فولاد این کشور را هفته گذشته پایین آورد.  از آنجایی که بازار داخلی سی آی اس رو به بهبود است و کمبود فصلی قراضه تاثیر گذار، در آینده نزدیک بازار بیلت پر رونق خواهد بود.

۳۰ آبان ۱۳۸۹ ۰۹:۳۸
تعداد بازدید : ۶۴۸
کد خبر : ۷,۸۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید