به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت قراضه در ژاپن- 30/ 08/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- کارخانه توکیو استیل مجددا قیمت خرید قراضه خود را روز 19 نوامبر 6 دلار هر تن بالا برده است. این کارخانه قیمت خرید قراضه خود را طی ده روز گذشته سه بار افزایش داده است؛ به همین دلیل احتمال افزایش قیمت محصولات این کارخانه در بازار وجود دارد. این کارخانه قیمت محصولات خود برای تحویل در ماه دسامبر را روز 22 نوامبر اعلام خواهد کرد.

قیمت خرید قراضه این کارخانه طی ده روز گذشته 42 تا 54 دلار هر تن افزایش یافته است. گزارش ها نشان می دهد که کارخانه هیوندایی استیل کره نیز 20 تا 30 هزار تن قراضه کلاس 2 ژاپن را هفته گذشته در قیمت 361 دلار هر تن فوب خریداری کرده است که رشدی 2 دلاری را در هر تن نسبت به هفته پیش از آن تجربه کرده است؛ اما هنوز صحت این امر تایید نشده است. در حال حاضر قیمت پیشنهادی قراضه سنگین کلاس 2 صادراتی 392 دلار هر تن فوب می باشد.

در این میان برخی از دست اندرکاران اظهار داشته اند که افزایش ارزش ین ژاپن در برابر دلار منجر به رشد قیمت قراضه در بازار شده است.

گزارش ها نشان می دهد که تقاضای قراضه صادراتی ژاپن در خاوردور بخصوص در مالزی، اندونزی و ویتنام بالاست. با توجه به افزایش قیمت خرید قراضه توکیو استیل، احتمال رشد بیشتر قیمت قراضه صادراتی ژاپن در بازار وجود دارد.

برخی از فعالان بازار بر این بر باورند که عمر افزایش قیمت قراضه کوتاه بوده و قیمت این محصول در آینده نزدیک کاهش خواهد یافت. این در حالی است که عده ای نیز با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال پیش بینی می کنند که تقاضای این محصول به منظور تکمیل موجودی بالا باشد. در کل افزایش قیمت سنگ آهن و ذغال سنگ برای تحویل طی فصل اول سال آینده نیز به رشد قیمت قراضه در بازار کمک خواهد کرد.

در حال حاضر قیمت خرید قراضه سنگین کلاس 2 کارخانه توکیو استیل در اوکایاما، اوتسونومیا و برای تحویل روی کامیون در تاهارا 392 دلار هر تن می باشد. قیمت خرید این محصول در کیوشو و تاکاماتسو هم به ترتیب 402 و 366 دلار هر تن می باشد.

۳۰ آبان ۱۳۸۹ ۰۹:۳۹
تعداد بازدید : ۷۷۳
کد خبر : ۷,۸۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید