به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت های فولاد در مصر تحت فشار واردات

کارخانه فولاد عز استیل در مصر قیمت های میله گرد خود را بین 45 تا 63 دلار هر تن کاهش داده است. این کارخانه در حال حاضر میله گرد را با احتساب 5 درصد مالیات فروش در قیمت 610 دلار هر تن برای تحویل درب کارخانه پیشنهاد می دهد. تقاضای بازار نیز نسبتاً خوب گزارش شده است.

یکی از تجار اظهار داشت: " تجارت میان ترکیه و مصر افزایش یافته است. قیمت های پیشنهادی از سوی ترکیه در هفته گذشته به 470 تا 480 دلار هر تن فوب کاهش یافت. بنابراین انتظار می رفت که تولید کنندگان مصری نیز قیمت میله گرد خود را کاهش دهند."

قیمت های میله گر تولید داخل مصر در مقایسه با قیمت های میله گرد وارداتی از ترکیه بالاتر است. علت این امر، وجود توافق دو جانبه میان ترکیه و مصر است که به موجب آن ترکیه می تواند بدون پرداخت مالیات، به مصر فولاد صادر کند. تولید کنندگان مصری اظهار می دارند که واردات خصوصاً از ترکیه لطمه زیادی به فروش آن ها زده است.   

با کاهش تقاضای فولاد در دوبی، ترک ها به بازارهای نزدیک دیگر مثل عراق و ایران و همچنین به کشورهای اروپایی مثل هلند در تناژهای کم و به آمریکا در تناژهای بالا روی آورده اند. اما اخیراً مصر، مهم ترین بازار برای صادرات فولاد ترکیه بوده است. 

۱۶ بهمن ۱۳۸۷ ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۸۸۴
کد خبر : ۷۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید