به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار فولاد خاور میانه در چه حال است- 21/ 09/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در خاور میانه قیمت میلگرد به تدریج صعودی شده است. در ماه دسامبر قیمت های داخلی 30 تا 40 دلار در هر تن در کشور های مصر و امارات بالا رفت و افزایش قیمتی جزیی در عربستان و لبنان نیز مشاهده شد. این امر به تولید کنندگان ترکیه و سی آی اس اجازه داد تا قیمت های پیشنهادی را تا حدودی بالا ببرند.

اوایل دسامبر قیمت پیشنهادی میلگرد ترکیه 615 تا 630 دلار فوب بود ولی تنها عراقی ها این قیمت را پذیرفتند. اوکراینی ها نیز قیمت ها را به 600 تا 610 دلار فوب افزایش دادند ولی معامله چندانی در این قیمت دیده نشد.

افزایش قیمت اخیر در نتیجه رشد قیمت بیلت و قراضه بوده است. در آینده نزدیک نیز قیمت مواد اولیه و محصولات نیمه تمام به دلیل کمبود عرضه بالا خواهد رفت. اختلاف قیمت بیلت و میلگرد در ترکیه به 30 تا 35 دلار در هر تن رسیده از این رو نورد کاران علی رغم نبود تقاضا، برای تامین هزینه ها چاره ای جز بالا بردن قیمت ندارند.

تقاضای فولاد ساختمانی درخاور میانه در مقایسه با نبود تقاضا در اکتبر و نوامبر کمی بهتر شده ولی در کل بازار در رکود است. از آنجایی که اکثر پروژه های ساختمانی بزرگ توسط دولت در حال اجراست، خرید از بازار داخلی در اولویت است.

کارشناسان بر این باورند که صنعت ساخت و ساز تا قبل از ماه مارس یا آوریل 2011 بهبود خواهد یافت. آن زمان است که احتمال واردات در حجم بالا مطرح می شود. اخیرا بیشتر نیاز میلگرد خاور میانه را عرضه کنندگان داخلی تامین می کنند.

ظاهرا این روز ها تقاضای بیلت منطقه نسبت به میلگرد بیشتر است. هزینه واردات از سی آی اس یا ترکیه بین 605 تا 625 دلار سی اف آر است که کمتر از واردات میلگرد است. انتظار می رود در فصل زمستان قیمت پیشنهادی میلگرد در خاور میانه به آرامی بالا برود. با این که تقاضا کم است، بالا بودن هزینه تولید به تولید کننده ها امکان کاهش قیمت را نیز نمی دهد.

۲۱ آذر ۱۳۸۹ ۰۹:۲۸
تعداد بازدید : ۵۲۹
کد خبر : ۸,۱۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید