به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت قراضه همچنان در نوسان- 21/ 09/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت قراضه در بازارهای بین المللی طی هفته گذشته در نوسان بوده است. قیمت قراضه سنگین در میدوست و جنوب آمریکا طی هفته گذشته در حدود 380 تا 390 دلار هر تن، قراضه خرد شده 410 تا 420 دلار هر تن و قراضه بوشلینگ 445 تا 460 دلار هر تن همراه با هزینه حمل می باشد.

قیمت قراضه سنگین در سواحل شرقی این کشور نیز 350 تا 370 دلار هر تن، قراضه خرد شده 390 دلار هر تن و قراضه بوشلینگ 430 دلار هر تن است. گزارش ها نشان می دهد که قیمت چدن هم طی هفته گذشته با رشدی 18 دلاری در هر تن نسبت به هفته پیش از آن به 483 دلار هر تن رسیده است.

با توجه به روش های خرید قراضه در بازار داخلی آمریکا و بازارهای بین المللی پیش بینی می شود که نوسان قیمت این محصول افزایش یابد. در حال حاضر خریداران فقط درمواقع نیاز وارد بازار خرید می شوند و سطح موجودی خود را پایین نگاه داشته اند.

با نزدیک شدن به اواخر سال و مشخص نبودن تقاضای محصولات تمام شده بسیاری از تجار به دنبال بالا بردن نقدینگی و کاهش موجودی انبار های خود هستند که این امر منجر به افزایش نوسان قیمت قراضه خواهد شد.

با نزدیک شدن به اواخر ماه دسامبر و احتمال رشد قیمت قراضه در ماه ژانویه بدون شک تجار این محصول به منظور فروش محصولات خود با قیمت های بالاتر عرضه خود را پایین خواهند آورد و این امر منجر به افزایش نوسان قیمت قراضه خواهد شد. گزارش ها نشان می دهد که در حال حاضر بازار قراضه در حد مطلوبی قرار دارد. در حالی که برخی از تجار با پیش بینی رشد بیشتر قیمت ها در ماه ژانویه فروش خود را پایین آورده اند، عده ای این ریسک را نپذیرفته، از شرایط کنونی استفاده کرده و خواستار فروش محصولات خود با قیمت های فعلی هستند.

در این میان عده ای پیش بینی می کنند که قیمت قراضه در ماه ژانویه در حدود 20 تا 50 دلار هر تن افزایش یابد. در صورتیکه تقاضای خرید کارخانه ها برای تکمیل موجودی طی دو هفته پایانی سال نیز افزایش یابد، بدون شک تجار هم قیمت فروش خود را نسبت به اوایل دسامبر بالا خواهند برد.

افزایش تقاضای قراضه در بازار داخلی آمریکا دلیل اصلی رشد قیمت این محصول در این کشور می باشد. اگر چه تقاضای بیلت و میلگرد ترکیه بالاست اما هنوز تقاضای آنها به سطح تقاضا در ماه نوامبر و دسامبر نرسیده است. در صورتیکه کارخانه ها در ماه های سپتامبر، اکتبر و اوایل نوامبر قراضه بیشتری خریداری می کردند در حال حاضر رشد قیمت این محصول کمتر می بود.

روند آینده قیمت قراضه مشخص نیست به همین دلیل برخی از کارخانه ها موجودی خود را پایین نگاه داشته اند و فقط در مواقع نیاز وارد بازار خرید می شوند.

۲۱ آذر ۱۳۸۹ ۰۹:۳۰
تعداد بازدید : ۵۷۰
کد خبر : ۸,۱۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید