به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آسیا به دنبال افزایش قیمت فولاد- 22/ 09/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- پیش بینی می شود که کارخانه ها در ژاپن، کره جنوبی، تایوان و چین قیمت انواع محصولات صادراتی خود را از ماه ژانویه تا مارس 2011 بالا ببرند. در کل پیش بینی می شود که قیمت فولاد در آسیا در آینده صعودی باشد.

مازاد ظرفیت فولاد در آسیا طی نیمه دوم سال جاری منجر به کاهش قیمت ها طی این مدت شده بود. این در حالی است که کارخانه ها در چین و کره جنوبی ظرفیت تولید خود را بالا برده و به دنبال ساخت کارخانه های جدید هستند. به دنبال این امر پیش بینی می شود که ظرفیت تولید فولاد در آسیا سالیانه 40 میلیون تن افزایش یافته است.

اما با توجه به سطح مصرف فولاد در آسیا پیش بینی می شود که حجم تقاضا در این قاره افزایش یابد. با افزایش تقاضا بخصوص در کشورهای نوظهور برآورد شده است که میزان تقاضا رشدی 65 میلیون تنی را در مقایسه با سال گذشته تجربه کند. اما از آنجایی که بهره برداری از کارخانه های جدید در خاوردور تا سال 2013 طول خواهد کشید پیش بینی می شود که میزان عرضه و تقاضا اوایل سال آینده در تعادل باشد.

اگر چه بسیاری از کارخانه ها ظرفیت تولید خود را با نزدیک شدن به اواخر سال پایین نگاه می دارند اما گزارش ها نشان می دهد که در حال حاضر تقاضای فولاد در ژاپن به منظور تکمیل موجودی بالاست.

با توجه به کاهش سطح موجودی انبار ها پیش بینی می شود که سطح تقاضا در سال جدید افزایش یابد. با افزایش ارزش پول کشورهای نوظهور در برابر دلار تمایل فولادسازان در این کشور ها برای صادرات افزایش یافته است اما در همین حال هزینه خرید مواد اولیه نیز برای آنها بالا رفته است. به همین دلیل احتمال رشد قیمت ها در آینده وجود دارد.

از آنجایی که دولت چین افزایش ظرفیت تولید در این کشور را طی نیمه اول سال آینده محدود کرده، احتمال رشد قیمت فولاد در این کشور در آینده ضعیف است. به همین دلیل درصورتیکه سطح تقاضا در بازار داخلی افزایش یابد، حجم صادرات فولاد این کشور کاهش خواهد یافت. 

در این میان کارخانه ها در ژاپن نیز به دنبال افزایش 100 دلار هر تن قیمت محصولات صادراتی خود به کشورهای آسیایی طی فصل اول سال آینده هستند. گزارش ها نشان می دهد که کارخانه ها در ژاپن در نظر دارند تا قیمت ورق گرم خود را بالا برده و به 700 دلار هر تن فوب برسانند.

۲۲ آذر ۱۳۸۹ ۰۸:۵۸
تعداد بازدید : ۶۱۶
کد خبر : ۸,۱۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید