به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش تمایل فولادسازان کوچک به استفاده از معاملات فیوچرز- 22/ 09/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- بنا به گزارش رویترز کارخانه های کوچک فولادی به دلیل نوسان قیمت مواد اولیه و بحران اقتصادی جهانی به منظور کاهش ریسک و بالا بردن سوددهی خود به معامله فولاد از طریق بورس و معاملات فیوچرز روی آورده اند. اما به منظور افزایش پذیرش هجینگ محصولات توسط دیگر خریداران استفاده از این معاملات توسط کارخانه های بزرگ نیز لازم است.

پیش از این فولادسازان تمایل چندانی برای معامله محصولات خود از طریق بورس را نداشتند چرا که بر این باور بودند که با معامله فولاد در بورس، دسترسی سرمایه گذاران به این محصولات افزایش می یابد و این امر منجر به افزایش قیمت ها و برهم زدن نظم بازار می شود. اما در پی بحران اقتصادی جهانی سطح تقاضا پایین آمده، هزینه تولید بالا رفته و مازاد ظرفیت در بازار افزایش یافته است به دنبال این امر سوددهی کارخانه ها تحت فشار قرار گرفته است به همین دلیل تمایل آنها به استفاده از روشی که ریسک نوسان قیمت ها را کاهش دهد، افزایش یافته است.

به دلیل افزایش تمایل کارخانه ها به استفاده از معاملات سوآپ و خرید و فروش محصولات خود در بورس حداقل 5 تالار جدید بورس در اروپا و آسیا تاسیس شده است.

۲۲ آذر ۱۳۸۹ ۰۸:۵۹
تعداد بازدید : ۵۷۷
کد خبر : ۸,۱۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید