به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت ورق صادراتی سی آی اس- 23/ 09/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- با توجه به احتمال رشد قیمت مواد اولیه در آینده، عرضه کنندگان ورق در روسیه و اوکراین خواستار فروش محصولات ماه ژانویه خود در قیمت های بالا هستند و این امر بسیاری از دست اندرکاران را شوکه کرده است. حجم تقاضا نیز زیاد بالا نرفته است به همین دلیل احتمالا صادرکنندگان ورق در این کشور ها موفق به فروش در قیمت های بالا نخواهند شد.

کارخانه سورستال خواستار صادرات ورق گرم از بنادر بالتیک برای تحویل در ماه ژانویه در قیمت 590 دلار هر تن فوب سنت پترزبورگ می باشد که رشدی 40 دلاری را در هر تن نسبت به ماه گذشته تجربه کرده است. قیمت پیشنهادی ورق سرد نیز 20 دلار هر تن افزایش یافته است. حجم صادرات ورق سرد به شدت کاهش یافته است. حجم عمده ای از سفارشات ورق در این کشور از اروپا، شمال و غرب آفریقا می باشد.

قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی سورستال به ایران نیز 58 یورو هر تن نسبت به ماه گذشته افزایش یافته و به 490 یورو هر تن فوب آستاراخان رسیده است. اما با توجه به تحریم های اخیر علیه ایران، معامله ای در بازار انجام نشده است.

قیمت ورق ام ام کا نیز برای تحویل در ماه ژانویه 50 تا 55 دلار هر تن نسبت به محصولات ماه دسامبر افزایش یافته است. به دنبال این امر قیمت پیشنهادی ورق گرم به 640 دلار هر تن فوب و ورق سرد به 750 دلار هر تن فوب نووروسیسک رسیده است. با توجه به این که قیمت عرضه کنندگان داخلی در خاور دور مناسب تر از قیمت های ام ام کا می باشد، این کارخانه به خاور دور عرضه ندارد.

قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی ام ام کا به شرق و مناطق مرکزی اروپا بخصوص هلند و اسلوواکی 45 تا 50 یورو هر تن طی ماه گذشته افزایش یافته و به 510 تا 515 یورو هر تن رسیده است. این در حالی است که قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی این کارخانه به غرب اروپا 495 یورو هر تن فوب سنت پترزبورگ و ورق سرد 580 یورو هر تن فوب سنت پترزبورگ می باشد.

هفته گذشته کارخانه ایلیچ اوکراین نیز خواستار صادرات ورق گرم در قیمت 600 تا 610 دلار هر تن فوب بود. اما کارخانه ها حاضر به دادن تخفیف 5 تا 15 دلاری در هر تن هستند. به طوریکه در حال حاضر امکان خرید ورق گرم صادراتی ایلیچ به سوریه در قیمت 590 دلار هر تن فوب وجود دارد.

 کارخانه زاپوریشتال هنوز قیمت پیشنهادی ورق صادراتی خود در ماه ژانویه را اعلام نکرده است. اما در این میان برخی از تجار به منظور امتحان کردن میزان پذیرش رشد قیمت ها در بازار، خواستار فروش ورق گرم در قیمت 610 تا 620 دلار هر تن فوب هستند که نسبت به ماه دسامبر 40 دلار هر تن افزایش یافته است.

۲۳ آذر ۱۳۸۹ ۱۰:۲۳
تعداد بازدید : ۶۲۰
کد خبر : ۸,۲۲۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید