به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت بیلت دریای سیاه صعودی- 23/ 09/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت بیلت صادراتی در منطقه سی آی اس همچنان صعودی است اما فقط صادرکنندگان بیلت از بندر آزوو دریای سیاه موفق به افزایش فروش در قیمت های بالا شده اند. صادرکنندگان این محصول از بنادر دریای خزر به جای بالا بردن قیمت ها، بیشتر به دنبال افزایش حجم فروش خود هستند. در این میان کارخانه ها در خاوردور به رغم بهبود قیمت محصولات تمام شده موفق به افزایش قیمت بیلت خود نشده اند. 

به دنبال این امر طی هفته گذشته تنها محموله هایی از بندر آزوو دریای سیاه به خارومیانه و شمال آفریقا صادر شده است. کارخانه ها قیمت بیلت خود را به دلیل رشد قیمت قراضه و کاهش عرضه بیلت در اواخر ماه دسامبر بالا برده اند. خریداران بیلت در سوریه نیز با توجه به احتمال افزایش قیمت در آینده سطح خرید خود را بالا برده اند. سطح تقاضا در مصر و اردن نیز بالاست اما هنوز معامله ای انجام نشده است. در حال حاضر قیمت پیشنهادی بیلت بندر آزوو دریای سیاه 590 تا 600 دلار هر تن فوب می باشد. معاملات این محصول برای تحویل در اواخر ماه دسامبر و اوایل ماه ژانویه در قیمت 575 تا 585 دلار هر تن فوب انجام شده است.

روز هفتم دسامبر کارخانه ای در بلاروس 5 هزار تن بیلت ماه ژانویه را در قیمت 595 دلار هر تن فوب به فروش رسانده است.

کارخانه متالواینوست روسیه نیز پس از فروش بیلت ماه دسامبر خود در قیمت 585 دلار هر تن فوب در نظر دارد تا قیمت ماه ژانویه این محصول را 15 دلار هر تن بالا ببرد.

کارخانه آرسلورمتال و متینوست نیز قیمت بیلت خود را در مقایسه با قیمت 575 تا 580 دلار هر تن فوب طی هفته گذشته بالا برده و به 580 تا 585 دلار هر تن فوب رسانده اند. گزارش ها نشان می دهد که کارخانه آرسلورمتال در حال حاضر فروش محصولات ماه ژانویه خود را به پایان رسانده و محصولی برای فروش به بازار عرضه نکرده است. برخی بر این باورند که کارخانه ها عرضه خود را به منظور فروش با قیمت های بالاتر در آینده پایین آورده ند. احتمالا کارخانه متینوست به زودی قیمت بیلت خود را بالا برده و به 595 دلار هر تن فوب رسانده است.

تقاضای خرید بیلت سی آی اس برای حمل از روسیه و بنادر قزاقزستان در ایران در ماه دسامبر افزایش یافته است. کارخانه ها در سی آی اس قیمت پیشنهادی بیلت خود را طی یک هفته 5 دلار هر تن بالا برده و به 585 تا 600 دلار هر تن فوب رسانده اند. معاملاتی نیز در این قیمت در بازار انجام شده است. پیش بینی می شود که قیمت پیشنهادی بیلت برای تحویل در ماه ژانویه بالا رفته و به 600 تا 605 دلار هر تن فوب برسد.

قیمت پیشنهادی بیلت در منطقه خاوردور طی دو هفته گذشته در 560 تا 570 دلار هر تن فوب ثابت بوده است این در حالی است که معاملات این محصول در قیمت 560 دلار هر تن فوب بسته شده است. با توجه به روند صعودی قیمت ها در منطقه دریای سیاه و بالا بودن فعالیت های عمرانی در کشورهای آسیایی به رغم سرمای هوا در زمستان، پیش بینی می شود که قیمت بیلت در آینده صعودی باشد.

۲۳ آذر ۱۳۸۹ ۱۰:۲۵
تعداد بازدید : ۷۶۳
کد خبر : ۸,۲۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید