به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چشم انداز بازار های فولاد جهان- 28/ 09/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در بازارهای فولاد جهان قیمت ها رو به بالاست و تقاضای مصرف کنندگان پایانی نیز از این روند حمایت می کند ولی بسیاری نگرانند که این روند در ماه های آتی تداوم نداشته باشد در حالی که هزینه های تولید رو به افزایش است.

برخی معتقدند این روز ها افزایش خرید ها به نوعی در نتیجه افزایش سفته بازی است نه تقاضای واقعی. چرا که تجار با پیش بینی قیمت های بالاتر سال آینده، سعی دارند انبار ها را پر کنند. به نظر آن ها تقاضای فولاد در ماه های آتی ثابت می شود و به آن حدی که برخی تولید کننده ها انتظار دارند نخواهد رسید.

در چین نگرانی از واکنش دولت به افزایش نرخ تورم روز به روز بیشتر می شود. راهکارهای محدود کننده از جمله افزایش نرخ بهره، مطمئنا بر بخش ساخت و ساز این کشور تاثیر سوئی خواهد گذاشت. همچنین تولید فولاد خام چین نیز علی رغم رکود تقاضا همچنان رو به رشد است و این امر قیمت های نقدی سنگ آهن را در سطح بالایی نگه می دارد.

تولید کننده ها در تلاشند هر طور شده قیمت های نهایی را بالا نگه دارند. ورق در امریکا 650 تا 680 دلار در هر شورت تن درب کارخانه است که سه مرتبه طی یک هفته رشد داشته است. در شمال اروپا، قیمت ورق کویل تحویل فوریه و مارس 10 تا 30 یورو در هر تن افزایش داشته که قیمت پایه اواخر فصل اول سال آینده را 520 تا 530 یورو در هر تن خواهد نمود.

در این بین قیمت بیلت سی آی اس با ثبات است، تولید کننده ها نمی خواهند قیمت ها را کاهش دهند. بسیاری معتقدند جو مثبت حاکم بر بازار مقاطع فصل آینده ادامه می یابد و قیمت ها صعودی خواهد بود. قیمت فعلی بیلت فوب دریای سیاه 580 تا 590 دلار در هر تن می باشد.

صادر کنندگان میلگرد ترکیه برای جبران هزینه واردات قراضه قیمت میلگرد خود را به 600 دلار در هر تن فوب افزایش داده اند و برخی معتقدند که آن ها سال 2011 از این سطح قیمت ها پایین تر عرضه نخواهند داشت.

۲۸ آذر ۱۳۸۹ ۰۹:۳۰
تعداد بازدید : ۸۱۸
کد خبر : ۸,۲۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید