به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار فیوچرز فولاد و الزامات پیش رو- 28/ 09/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در حال حاضر انواع معاملات سواپ محصولات فولادی موجود در صنعت فولاد از نقطه نظر جفرافیایی یا نوع محصولات انواع مختلف دارد و قدم گذاشتن در این عرصه گامی مهم در فعالیت در صنعت فولاد به شمار می رود.

بازار های مالی در تلاشند انواع مختلف محصولات فولادی را در قراردادهای سواپ و فیوچرز بگنجانند تا بدین وسیله سهم بیشتری از بازار فولاد کسب نمایند. هنوز تفاوت های داخلی در صنعت فولاد وجود دارد به طوری که روند حاکم بر بازار محصولات مختلف متفاوت است.

به عنوان نمونه هنوز روند قیمت ورق گرم و ورق گالوانیزه چندان وابسته به یکدیگر نیست و رابطه نزدیکی با یکدیگر ندارند. لازم است تا صنعت فولاد از یک مرحله تغییرات عبور کند و با ابزار های مالی آشنایی بیشتری پیدا نماید، سپس به معامله بر سر یک محصول با جامعیت بیشتر بپردازد.

تحلیلگران بر این باورند که کالاهایی اصلی چون مس یک قرارداد فیوچرز واحد دارند در حالی که معاملات سواپ و فیوچرز برای مناطق مختلف و محصولات مختلفی چون بیلت، میلگرد و ورق گرم وجود دارند. سنگ آهن و قراضه نیز دارای معاملات سواپ می باشد.

به نظر برخی از جمله مقامات بورس فلزات لندن، تعیین قرارداد سواپ برای ورق گرم دشوار است چرا که تعیین یک سایز و کلاس از ورق گرم به عنوان مرجع بسیار سخت است.

۲۸ آذر ۱۳۸۹ ۰۹:۳۱
تعداد بازدید : ۷۴۹
کد خبر : ۸,۲۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید