به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار ساخت و ساز حوزه خلیج فارس به ثبات می رسد- 28/ 09/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- خبر ها حاکی از آن است که با توجه به افزایش سرمایه گذاری ها در پروژه های زیر ساختی و تسهیل بهبود وضعیت اقتصادی، ثبات به بخش ساخت و ساز منطقه خلیج فارس باز خواهد گشت و افزایش تقاضای فولاد را در پی خواهد داشت.

برآورد شده که کشور قطر 60 تا 70 میلیارد دلار در پروژه های زیر بنایی سرمایه گذاری خواهد نمود تا خود را برای مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2022 آماده نماید و این امر تقاضای فولاد منطقه را افزایش می دهد.

عوامل دیگر تاثیر گذار بر رشد تقاضا، افزایش جمعیت و درآمد های نفتی ثابت است که تداوم سرمایه گذاری در ساخت و ساز را تضمین می نماید.

بخش ساخت و ساز 42 درصد از تقاضای فولاد را در بر می گیرد و بزرگترین فاکتور تامین کننده تقاضا است. پروژه های نفت و گاز 20 درصد تقاضا و پروژه های زیر ساختی 5/17 درصد تقاضا را شامل می شوند. مابقی تقاضای فولاد از جانب بخش های پتروشیمی، انرژی و پالایشگاهی است.

گرچه کشورهای خاور میانه سال آینده 25 میلیون تن فولاد تولید خواهند نمود ولی همچنان یک وارد کننده جدی نیز به شمار می روند. از آنجایی که قیمت گذاری مواد اولیه جای خود را به قیمت گذاری فصلی داده از این پس سیاست های کنترل هزینه برای فولاد سازان خاور میانه حائز اهمیت بسیار است.

۲۸ آذر ۱۳۸۹ ۰۹:۳۴
تعداد بازدید : ۶۲۹
کد خبر : ۸,۲۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید