به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تغییر مالیات قراضه در چین و احتمال افزایش قیمت این محصول- 28/ 09/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- احتمال افزایش قیمت قراضه در بازار داخلی چین و نزدیک شدن به فصل زمستان که منجر به کاهش موجودی این محصول خواهد شد، نگرانی هایی را برای کارخانه ها در این کشور در جهت تامین موجودی مورد نیاز برای ماه ژانویه به وجود آورده است. مشخص نبودن سیاست دولت چین برای تغییر مالیات قراضه نیز نگرانی کارخانه ها را دو چندان کرده است.

طی سال جاری جمع آوری کنندگان قراضه باید 17 درصد مالیات ارزش افزوده می پرداختند اما در برخی موارد آنها مشمول 50 درصد معافیت مالیاتی نیز می شدند. اما در حال حاضر احتمال حذف معافیت مالیاتی از اول ژانویه در این کشور قوت گرفته است که این امر می تواند منجر به سنگین تر شدن بار مالیاتی برای این صنعت بشود.

در این میان برخی اظهار داشته اند که بدون شک افزایش هزینه قراضه به فولادسازان انتقال داده خواهد شد. در حال حاضر بازار قراضه در چین با کمبود موجودی روبروست و فولادسازان به منظور تامین موجودی مورد نیاز چاره ای جز بالا بردن قیمت خرید  ندارند.

تاکنون گزارشی از تغییر مالیات قراضه در دست نیست. به دنبال این امر پیش بینی می شود که قیمت قراضه سال آینده 30 دلار هر تن افزایش یابد و این امر منجر به بالا رفتن هزینه تولید شود.

تامین موجودی برای فولاد سازان مشکل ساز شده است. برخی از آنها نگران این مسئله هستند که حتی با بالا بردن 30 دلار هر تن قیمت خرید خود در ماه ژانویه، موفق به تامین موجودی مورد نیاز نشوند چرا که سرمای هوا در فصل زمستان حمل و نقل قراضه را دشوار خواهد کرد.

در حال حاضر قراضه سنگین در برخی از مناطق چین در قیمت 481 تا 488 دلار هر تن همراه با 17 درصد مالیات ارزش افزوده معامله می شود.

۲۸ آذر ۱۳۸۹ ۰۹:۳۶
تعداد بازدید : ۶۰۱
کد خبر : ۸,۲۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید