به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت قراضه همچنان بالا- 28/ 09/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- اواسط ماه دسامبر قیمت قراضه در منطقه مدیترانه افزایش یافته و به بالاترین حد پس از ماه آوریل سال جاری رسیده است. طی 10 روز گذشته قیمت قراضه وارداتی در ترکیه بالا رفته است. گزارش ها نشان می دهد که قراضه سنگین کلاس 1 و 2 ( 20 – 80 ) اروپا و آمریکا و همچنین قراضه کلاس آ3 روسیه و رومانی در قیمت 420 تا 425 دلار هر تن سی اف آر معامله شده است. در این میان برخی از تجار عرضه خود را کاهش داده و به دنبال فروش در قیمت 440 دلار هر تن سی اف آر هستند. عده ای از تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت قراضه وارداتی در ترکیه تا پایان سال جاری به 450 دلار هر تن سی اف آر و یا بیشتر برسد.

عرضه کنندگان قراضه در منطقه مدیترانه در ماه دسامبر در شرایط مطلوبی قرار دارند چرا که تقاضای قراضه در این ماه بالاست. تقاضای قراضه کارخانه ها در ترکیه و اروپا برای تکمیل موجودی برای ماه ژانویه افزایش یافته، عرضه قراضه نیز طی این ماه کاهش یافته است.

بارش برف در اروپا و سواحل شرقی آمریکا منجر به کاهش موجودی قراضه در بازار شده است. به دنبال این امر قیمت قراضه خرد شده در آمریکا طی هفته گذشته به 420 تا 430 دلار هر تن همراه با هزینه حمل رسیده است. در حال حاضر کارخانه ها در ایتالیا خواستار خرید قراضه سنگین کلاس 1 و 2 در قیمت 400 دلار هر تن همراه با هزینه حمل هستند به همین دلیل برخی از عرضه کنندگان قراضه مایلند  محصولات خود را به کارخانه هایی در ایتالیا و اسپانیا که قیمت 410 دلار هر تن فوب روتردام را پیشنهاد داده اند بفروشند.

در حال حاضر بازار قراضه در آسیا آرام است. بسیاری از کارخانه ها محصولات مورد نیاز خود را پیش از رشد شدید قیمت ها خریداری کرده اند. در ماه دسامبر تقاضای قراضه کانتینری در آسیا بالا رفته و قیمت این محصول به 400 تا 420 دلار هر تن سی اف آر رسیده است. عرضه کنندگان قراضه در آمریکا نیز خواستار فروش قراضه در تناژ بالا در قیمت 430 تا 440 دلار هر تن سی اف آر هستند، البته معامله ای در این قیمت انجام نشده است. کارخانه ها در چین و کره نیز به دنبال خرید قراضه سنگین کلاس 2 ژاپن در قیمت 400 تا 405 دلار هر تن سی اف آر چین و 415 تا 430 دلار هر تن سی اف آر کره می باشند.

برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که تقاضای قراضه در چین اواخر سال جاری بالا باشد. موجودی قراضه در بازار پایین است و قیمت این محصول صعودی می باشد. به همین دلیل به رغم افزایش 20 تا 25 دلار هر تن قیمت قراضه وارداتی، کارخانه ها حاضر به خرید این محصول شده اند.

بدون شک رشد اخیر قیمت قراضه کوتاه مدت خواهد بود. پیش بینی می شود که خریداران بزرگ قراضه پس از خرید موجودی مورد نیاز، طی نیمه دوم دسامبر از بازار خارج شده و سپس در ماه ژانویه وارد بازار خرید شوند. البته معمولا قیمت قراضه در بازارهای جهانی در فصل بهار به بالاترین حد خود می رسد.

۲۸ آذر ۱۳۸۹ ۰۹:۳۶
تعداد بازدید : ۸۳۸
کد خبر : ۸,۲۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید