به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی افزایش قیمت ورق در شمال اروپا- 29/ 09/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- روند بازار ورق تخت در شمال اروپا نسبت به ماه نوامبر و دسامبر تغییر کرده و تمایل بسیاری از تجار برای خرید بالا رفته است. به دنبال این امر پیش بینی می شود که قیمت این محصول اوایل سال 2011 افزایش یابد.

بسیاری از فعالان بازار در ماه نوامبر بر این باور بودند که احتمال افزایش قیمت ها تا پایان سال جاری ضعیف است. برخی از تجار نیز پیش بینی می کردند که قیمت ورق با نزدیک شدن به فصل زمستان افت بیشتری را تجربه کند.

اما گزارش ها نشان می دهد که قیمت ورق از ماه نوامبر تا کنون 40 یورو هر تن افزایش یافته و احتمال رشد بیشتر قیمت این محصول نیز وجود دارد. کارخانه تاتا استیل نیز قیمت ورق خود را از ماه ژانویه 47 یورو هر تن بالا خواهد برد.

پیش از این پیش بینی شده بود که قیمت 650 یورو هر تن درب کارخانه بالاترین قیمت برای ورق تخت کیفیت اس 235 باشد اما در حال حاضر احتمال رسیدن قیمت ورق به 700 یورو هر تن در بازار قوت گرفته است.

بازار ورق گرم نیز در شمال اروپا طی هفته گذشته به دلیل نزدیک شدن به اواخر سال و فرا رسیدن فصل زمستان آرام بود. اما قیمت این محصول در این منطقه افزایش یافته و احتمال رشد بیشتر قیمت در سال 2011 وجود دارد. با توجه به کاهش تقاضا کارخانه ها باید به منظور حفظ تعادل میان عرضه و تقاضا و بالا نگاه داشتن قیمت ها، ظرفیت تولید خود را پایین بیاورند.

با توجه به افزایش تقاضای ورق گرم در آسیا عرضه کنندگان ورق گرم در شمال اروپا به بازارهای آسیایی روی آورده اند.

۲۹ آذر ۱۳۸۹ ۰۹:۰۱
تعداد بازدید : ۶۹۲
کد خبر : ۸,۲۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید