به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار قراضه سی آی اس- 30/ 09/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- صادر کنندگان روسیه و اوکراین بار دیگر شاهد افزایش قیمت جهانی قراضه بوده اند. افزایش خرید ها در بازار داخلی کشور های اصلی صادر کننده قراضه موجب شده تا عرضه کننده ها قیمت های صادراتی را بالاتر ببرند. در نتیجه قیمت قراضه در ترکیه که بازار مهمی برای قراضه سی آی اس است 40 تا 45 دلار در هر تن رشد نموده است. به دنبال صادر کنندگان امریکا و اروپا، تجار قراضه سی آی اس نیز هر هفته به قیمت های پیشنهادی خود می افزایند.

ولی از طرفی افزایش هزینه های حمل شرایط را کمی نامساعد نمود. در حالی که تجار قراضه فعالیت ها را افزایش دادند شرکت های حمل و نقل نیز با دیدن روند صعودی قیمت قراضه، کرایه ها را بالا بردند.

آخرین معاملات صادر کنندگان روس در 440 تا 445 دلار سی اف آر ترکیه بسته شد که معادل 411 تا 416 دلار فوب بدون کرایه حمل است. چه بسا شرایط بد جوی زمستان کرایه ها را به 32 تا 33 دلار افزایش دهد.

گرچه بخشی از افزایش قیمت های پیشنهادی به دلیل کرایه حمل بالا بوده ولی در کل قراضه روسیه هفته اخیر 15 تا 20 دلار در ترکیه رشد داشته که پیشرفت خوبی است.

فولاد سازان داخلی خرید ها را کاهش دادند چرا که دیدند در شرایط فعلی صادر کنندگان فرصت بهتری برای افزایش قیمت ها دارند در نتیجه تقاضا نسبتا کاهش یافت. در برخی بنادر قیمت قراضه آ3 تنها 10 دلار رشد داشته است.

اخیرا این کالا در قیمت 305 تا 310 دلار با کرایه حمل معامله شده در حالی که یک هفته قبل 295 تا 300 دلار رایج بود.

اوکراینی ها نیز با افزایش کرایه حمل روبرو شدند. در بازار صادرات قراضه اوکراین از محصول روسیه ارزان تر است. قراضه آ3 420 تا 430 دلار سی اند اف ترکیه می باشد که معادل 390 تا 395 دلار فوب است.

همچنین مالیات بر ارزش افزوده در تجارت قراضه از اول ژانویه در این کشور لغو می شود و بسیاری از عرضه کننده ها ترجیح می دهند با فولاد سازان داخلی معامله کنند و صادرات را به تعویق می اندازند. این امر موجب شده قیمت خرید رشد کمی داشته باشد. قیمت پیشنهادی قراضه آ3 در بنادر اوکراین تنها 5 دلار نسبت به اوایل دسامبر شد نموده است.اغلب صادر کننده ها به تجار قراضه آ3 را  306 تا 317 دلار با کرایه حمل درخواست داده اند.

تجار قراضه روسیه انتظار دارند محصول ژانویه را با توجه به قیمت های اخیر امریکا و اروپا در 455 تا 460 دلار سی اند اف که معادل 400 تا 405 دلار فوب که بدون حساب کرایه حمل ژانویه است ببندند.

برخی دیگر به دنبال نگرانی از افت تقاضای ترکیه در ماه آینده که موجب افت قیمت قراضه می گردد، در تلاشند تا می توانند موجودی ها را بفروشند.

۳۰ آذر ۱۳۸۹ ۰۹:۰۴
تعداد بازدید : ۹۳۰
کد خبر : ۸,۳۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید